Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Τετάρτη, 18 Οκτωβρίου 2017

 

(ΦΩΤΟ) Αναχώρησαν ενθουσιασμένοι από το Καρπενήσι. Συνολικά 42 άνθρωποι, μαθητές & εκπαιδευτικοί, από 5 χώρες γνώρισαν την Ευρυτανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus

Ολοκληρώθηκε, την Παρασκευή, 26 Μαΐου, η επίσκεψη των πέντε αντιπροσωπειών από τις αντίστοιχες χώρες στο πλαίσιο της συμμετοχής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου στο πρόγραμμα Erasmus+.

1

Συνολικά επισκέφθηκαν το Καρπενήσι δύο εκπαιδευτικοί και τρεις μαθήτριες από την Ισπανία, τρεις δασκάλες και δύο μαθήτριες από την Πολωνία, τέσσερις εκπαιδευτικοί και τέσσερα παιδιά από την Τουρκία, τρεις δάσκαλοι και δύο κορίτσια από την Ρουμανία καθώς και πέντε εκπαιδευτικοί και δύο μαθητές από τη Βουλγαρία. Συνολικά ο αριθμός των επισκεπτών έφτασε τους 42, ανάμεσα στους οποίους και δύο νηπιαγωγοί από την Πολωνία και μία ακόμη δασκάλα από την Ισπανία οι οποίοι συντόνισαν την επίσκεψή τους με το κυρίως πρόγραμμα που υλοποιεί το σχολείο, ενώ οι ίδιοι υλοποιούν διαφορετικά προγράμματα.

Σε επαφή με Πολιτισμό, Ιστορία και Παράδοση

Την πρώτη μέρα της επίσκεψης, Δευτέρα 22 Μαΐου οι αντιπροσωπείες παρέμειναν στην Αθήνα όπου επισκέφθηκαν δωρεάν το Μουσείο της Ακρόπολης και τον ιερό βράχο και κατά την επιστροφή τους σταμάτησαν στα Καμένα Βούρλα, όπου και παρέμειναν όλο το απόγευμα για φαγητό και καφέ στην όμορφη, παραθαλάσσια κωμόπολη της Φθιώτιδας, παίρνοντας μαζί τους τις καλύτερες εντυπώσεις και πάρα πολλές φωτογραφίες.

Την επόμενη ημέρα, Τρίτη 23 Μαΐου, το πρωί, πραγματοποιήθηκε η επίσημη υποδοχή των αντιπροσωπειών στο προαύλιο του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν οργανώσει μια πολύ πρωτότυπη και εντυπωσιακή παρουσίαση με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ακούστηκαν οι εθνικοί ύμνοι όλων των χωρών και παίχθηκαν συγκεκριμένα δρώμενα με θέμα την Αρχαία Ελλάδα και το πνεύμα του ευ αγωνίζεσθαι. Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Κωνσταντίνα Μπάρλα, η οποία κατόρθωσε να ενσωματώσει πλήθος παιδαγωγικών μεθόδων τόσο στην τελετή υποδοχής όσο και στο επιστημονικό βιωματικό εργαστήριο που διεύθυνε λίγο αργότερα. Ακολούθησε ξενάγηση των αντιπροσωπειών στους χώρους του σχολείου, όπου και παρακολούθησαν δρώμενα που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί των τάξεων με τους μαθητές τους. Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και είχαν την ευκαιρία να κάνουν τις απαραίτητες συγκρίσεις με τα δικά τους σχολεία και να επιδοθούν σε έναν γόνιμο διάλογο.

3

Το μεσημέρι, ο Σύλλογος Γονέων παρέθεσε γεύμα στο προαύλιο σε όλους τους προσκεκλημένους το οποίο παρασκευάστηκε επί τόπου με εθελοντική εργασία πάρα πολλών από τα μέλη του, ενώ το απόγευμα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τον Πολιτιστικό Σύλλογο και διδάχθηκαν ελληνικούς χορούς. Εκεί οι προσκεκλημένοι ενθουσιάστηκαν από την ελληνική παράδοση και προσπάθησαν με μεγάλη επιμέλεια να απομνημονεύσουν τα βήματα αλλά και να μάθουν «συρτάκι».Η Δήμητρα Λάππα που έκανε το μάθημα έδωσε τον καλύτερο εαυτό της και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, ενώ ενδιαφέρον είχε και η παρουσίαση ενός χορού από την Τουρκία που είναι σχεδόν ίδιος με τα δικά μας «παλαμάκια» αλλά και ενός αυτοκρατορικού βαλς από την Πολωνία.

6

Στη συνέχεια οι επισκέπτες επισκέφθηκαν με τα πόδια το κέντρο της πόλης και ξεναγήθηκαν στον ιστορικό ναό της Αγίας Τριάδας από τον π. Παναγιώτη Αθανασιά, ο οποίος μίλησε για τον Ευγένιο τον Αιτωλό και τη συμβολή του στην ελληνική παιδεία την εποχή της Τουρκοκρατίας, ενώ η μέρα έκλεισε με δείπνο που παρέθεσε ο Δήμος στην Μαθητική Εστία όπου και παρουσιάστηκαν ελληνικοί χοροί από τμήμα του Πολιτιστικού συλλόγου.

Την Τετάρτη 24 Μαΐου οι επισκέπτες μαθητές μπήκαν στις τάξεις και παρακολούθησαν το μάθημα ενώ οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις νέες μεθόδους που εφαρμόζονται στην Ελλάδα από τις δασκάλες Μαρία Τσιαμτσιούρη (Αγγλικών), Στέλλα Ντούσιου, Θεοδώρα Τζιοβάρα, Χριστίνα Ξώλια και Παγωνίτσα Σεφερλή (Εικαστικών). Η ενημέρωση έγινε με βιωματικά εργαστήρια, τα οποία προκάλεσαν μεγάλη εντύπωση τους συμμετέχοντες για την αρτιότητα και την επιστημονική τους επάρκεια, ενώ το απόγευμα ακολούθησε εξειδικευμένο θεωρητικό σεμινάριο με θέμα «Οι βασικές αρχές των μεθόδων CLIL και PBL» με εμπεριστατωμένες εισηγήσεις των εκπαιδευτικών Μαρίας Τσιαμτσιούρη, Διον. Παρούτσα, Αλεξάνδρας Τσίγκου και Γεωργίτσας Σταματοπούλου, στο οποίο είχαν προσκληθεί να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων από όλη την πόλη. Συνολικά συμμετείχαν 60 περίπου εκπαιδευτικοί μεταξύ των οποίων και οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας Αθ. Τσαπρούνης και Λ. Δημητρίου καθώς και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ν. Παπαδόπουλος και Μ. Αντωνάτου. Τον Δήμο εκπροσώπησε η κ. Γ. Γκαρίλα-Διαμαντή υπεύθυνη αντιδήμαρχος για θέματα Παιδείας.

Επίσκεψη στο δημαρχείο

Εν τω μεταξύ, το μεσημέρι της ίδιας μέρας οι αντιπροσωπείες των χωρών επισκέφθηκαν το Δημαρχείο της πόλης όπου τους υποδέχθηκε ο δήμαρχος κ. Νίκος Σουλιώτης, ο οποίος στη σύντομη ομιλία του έκανε λόγο για τη σπουδαιότητα των ανταλλαγών αυτού του είδους και τους ζήτησε να γίνουν οι πρεσβευτές μας στις χώρες τους. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε: «Όσα σας άρεσαν να τα πείτε στους φίλους και τους συγγενείς σας και όσα δεν σας άρεσαν να τα πείτε σε μας, για να τα διορθώσουμε». Ο Ισπανός συντονιστής του προγράμματος κ. Αντόνιο Θαμόρα Ουμπέντα (Antonio Zamora Ubeda), μετέφερε στον δήμαρχο επιστολή από τον δήμαρχο της πόλης του σε απάντηση αυτής που είχε αποστείλει ο κ. Σουλιώτης όταν η ελληνική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε την Ισπανία τον περασμένο Δεκέμβρη. Τέλος, όλοι παρέλαβαν από μια τσάντα με ενημερωτικό υλικό και τοπικά προϊόντα και αντάλλαξαν δώρα που έφεραν από τις πατρίδες τους.

2

Σε Μ. Χωριό, Κορυσχάδες και Προυσό

Την Πέμπτη 25 Μαΐου, τελευταία μέρα παραμονής τους στο Καρπενήσι, οι προσκεκλημένοι συνέχισαν την εκπαίδευσή τους με περιβαλλοντικά εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στο Μεγάλο Χωριό, όπου είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το μονοθέσιο σχολείο αλλά τους Κορυσχάδες όπου ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης. Στη συνέχεια μετέβησαν στον Προυσό όπου προσκύνησαν την Ιερή Εικόνα της Παναγίας και έτυχαν θερμής υποδοχής από τον νέο ηγούμενο της μονής, π. Γεράσιμο Τσιρώνη που τους μίλησε για την ιερότητα του χώρου και τους πρόσφερε γεύμα από τοπικά προϊόντα. Το βράδυ της ίδιας μέρας παρατέθηκε αποχαιρετιστήριο επίσημο δείπνο, στο οποίο είχαν προσκληθεί και παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος της περιφέρειας Β. Φακίτσας, οι αντιδήμαρχοι Δημ. Βονόρτας, Ταξιάρχης Κουτρομάνος, καθώς ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κλ. Λάππας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ανταλλάχθηκαν δώρα και επιδόθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής, ενώ συγκινητικά ήταν τα λόγια όλων των αρχηγών των αποστολών.

Αξέχαστες στιγμές

Την επόμενη μέρα οι αντιπροσωπείες αναχώρησαν με τη συνοδεία μελών του προσωπικού για την Αθήνα, με ενδιάμεση στάση στους Δελφούς και έφυγαν για τις πατρίδες τους το Σάββατο γεμάτοι εμπειρίες και έχοντας να πουν μόνο τα καλύτερα για την πατρίδα μας και τους ανθρώπους της. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια της κ. Γιανίνας Σόλτιζεκ (Janina Szoltysek), διευθύντριας του Πολωνικού Σχολείου, η οποία δήλωσε: «Θα σκέφτομαι πάντα αυτήν την υπέροχη επίσκεψη. Σας ευχαριστώ όλους. Όλες οι στιγμές ήταν αξέχαστες. Προετοιμαστήκατε θαυμάσια και υπήρξατε πολύ φιλόξενοι. Το σχολείο σας και η χώρα σας είναι υπέροχα. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη και σας απευθύνω τις θερμότερες ευχαριστίες μου. Αγαπώ την Ελλάδα και τους ανθρώπους της και μου δώσατε πολλές ιδέες για τη διοργάνωση της επίσκεψης όταν θα έρθετε εσείς στη χώρα μου».

Ισχύς εν τη ενώσει

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι ο Σύλλογος Γονέων, πρόεδρος του οποίου είναι η κα Ελένη Τσιαμάκη, είχε σημαντικότατη συμμετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης και πρόσφερε όλα τα εδέσματα χωρίς να επιβαρύνει καθόλου τον σχολικό προϋπολογισμό. Εκτός όμως από τα μέλη του συλλόγου γονέων, σημαντική ήταν και η συνεισφορά των εθελοντών γονέων και των χορηγών που ήταν πρόθυμοι να ανταποκριθούν σε ό,τι τους ζητήθηκε.

Επίσης, μεγάλος ήταν και ο αριθμός των οικογενειών που προσφέρθηκαν να φιλοξενήσει τους ξένους μαθητές στα σπίτια τους, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος, με στόχο να υπάρξει σημαντική διάχυση των πολιτιστικών στοιχείων από και προς τους μικρούς μαθητές, με απώτερο στόχο την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Τελικά και με κριτήριο, κυρίως, τη φοίτηση των παιδιών τους στην επόμενη έκτη τάξη, επιλέχθηκαν οι οικογένειες του κ. Δ. Ζαχαρόπουλου που φιλοξένησε τα τρία κοριτσάκια από την Ισπανία, του κ. Ν. Γκορόγια που φιλοξένησε τα δύο αγόρια από την Τουρκία, του κ. Β. Χαντζηγεώργου που φιλοξένησε τα δύο κορίτσια από την Τουρκία, του κ. Αθ. Κωστορίζου που φιλοξένησε τα δύο αγόρια από τη Ρουμανία, του κ. Ευθ. Μούτσελου που φιλοξένησε τα δύο κορίτσια από την Πολωνία και του κ. Ν. Δροσίνη η οποία φιλοξένησε τα δύο αγοράκια από την Βουλγαρία.

Τέλος, ο συντονιστής του προγράμματος, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Ευρυτανίας Διον. Παρούτσας, εξέφρασε τα συγχαρητήρια του προς όλους τους εμπλεκόμενους, τονίζοντας πως δεν αρκεί ο αρχικός σχεδιασμός επί χάρτου, εάν το πρόγραμμα δεν αγκαλιαστεί με θέρμη από τον σύλλογο διδασκόντων, τον σύλλογο γονέων, την τοπική κοινωνία και κυρίως τους μαθητές που πρόκειται να το υλοποιήσουν. Εξήρε επίσης τον επαγγελματισμό και την ευγένεια των επιχειρηματιών της πόλης, τόσο στο ξενοδοχείο που διέμεναν όσο και στις επιχειρήσεις εστίασης όπου εξυπηρετήθηκαν, οι οποίοι μας έβγαλαν «ασπροπρόσωπους» όπως χαρακτηριστικά είπε, και σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών αλλά και από πλευράς υποδομών.

5