Τρίτη, 21 Μαΐου 2019

ev media-logo

«Η γέννησίς σου, Θεοτόκε…». Με κάθε λαμπρότητα εορτάστηκε στο Καρπενήσι «Το γενέσιον της Θεοτόκου»

Εκατοντάδες κόσμου έδωσαν «το παρών» στις εορταστικές θρησκευτικές εκδηλώσεις στον Ιερό Ναό Παναγίας στο Καρπενήσι, προκειμένου να συμμετέχουν στην γιορτή της Παναγίας, αλλά και να προσευχηθούν για την ψυχική και σωματική ευημερία τους

panagia perifora

ΑΡΧΕΙΟ


Η ευλάβεια και ο σεβασμός προς την Παναγία, γίνεται κατανοητή επειδή Αυτή προσέφερε την ανθρώπινη φύση, τη σάρκα και το αίμα του Ιησού Χριστού.

Την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου στις 8 και μισή το βράδυ, πραγματοποιήθηκε περιφορά της εικόνας της Γέννησης της Θεοτόκου της ομώνυμης Εκκλησίας, στο Καρπενήσι.

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε με κατάνυξη την περιφορά προς την κεντρική πλατεία του δήμου, με τα εμβατήρια της μπάντας να δίνουν ένα μεγαλοπρεπή και συνάμα επιβλητικό ύφος στο πέρασμα της εικόνας από τους γύρω δρόμους.

Σύσσωμος ο αρχιερατικός κόσμος του δήμου παρευρέθη και συλλειτούργησε νωρίτερα στον πανηγυρικό εσπερινό μετ’ αρτοκλασίας στον Ιερό Ναό της Παναγίας. Το ίδιο βράδυ εψάλη αγρυπνία στην χάρη της Παναγίας, στο παρεκκλήσι του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ενώ την επόμενη μέρα, Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, ανήμερα της γιορτής της Γέννησης πολλοί ήταν οι πιστοί που παρευρέθησαν στον Όρθρο και την πανηγυρική Θεία Λειτουργία και προσκύνησαν την χάρη της Θεοτόκου.

Το Γενέσιο της Υπεραγίας Θεοτόκου είναι η πρώτη Θεομητορική εορτή του εκκλησιαστικού έτους, την οποία ακολουθούν οι υπόλοιπες σε όλο το εκκλησιαστικό  έτος.

Η Γέννησή της είναι όντως μεγάλο δώρο του Θεού, όχι μόνο στους γονείς της, τον Ιωακείμ και την Άννα, που δεν μπορούσαν, να τεκνοποιήσουν, αλλά είναι πιο μεγάλο δώρο του Θεού για όλο τον κόσμο διότι το γεγονός της γεννήσεώς Της είναι το προμήνυμα της σωτηρίας του κόσμου, γι’ αυτό και ο υμνωδός λέει «Η γέννησίς σου, Θεοτόκε χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη…».

Η Παναγία γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ που βρίσκεται κοντά προβατική κολυμβήθρα και ονομάστηκε Μαριάμ (Μαρία εξελληνισμένο) που σημαίνει Κυρία, Ελπίδα.

Η Θεοτόκος είναι το μεταίχμιο μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Για την Παλαιά αποτελούσε το κήρυγμα των προφητών, την προσδοκία των δικαίων, ενώ για την Καινή Διαθήκη, γίνεται ο γλυκασμός των αγγέλων, η δόξα των αποστόλων, το θάρρος των μαρτύρων, το εντρύφημα των οσίων, το καύχημα του ανθρωπίνου γένους, γι’ αυτό και μακαρίζεται από «πάσα γενεά».                             Μ. Λ