Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2018

ev media-logo

Ολόκληρη η αποκλειστική συνέντευξη του Κώστα Μπακογιάννη στα Ευρυτανικά Νέα – Η στήριξη στη Νέα Δημοκρατία, η Περιφέρεια και η Ευρυτανία

Η πρώτη συνέντευξη του κ. Κώστα Μπακογιάννη, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, σε περιφερειακό μέσο, αποκλειστικά στα «Ευρυτανικά Νέα». Ο Περιφερειάρχης απαντά σε όλα τα κρίσιμα τρέχοντα ζητήμα, τόσο σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ανάγκη για ευρωπαϊκή σταθερότητα, το δέλεαρ της κεντρικής πολιτικής σκηνής, το έργο στην Περιφέρεια αυτούς τους 5 μήνες, η Ευρυτανία, τα έργα και οι χρηματοδοτήσεις, ο δρόμος Λαμία - Καρπενήσι κ.α.

mpakogiannis-ypografei

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«Στηρίζω Νέα Δημοκρατία με όλες μου τις δυνάμεις»

Την Κυριακή 25 Ιανουαρίου, έχουμε εκλογές. Ποιο είναι το πολιτικό σχόλιό σας, τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε τοπικό Στερεάς Ελλάδας και Ευρυτανίας, ειδικότερα;

Μιλάτε σε έναν άνθρωπο που έχει κάνει την υπερκομματική συνεργασία πράξη. Μέσα από την πορεία μου τόσο στο Δήμο Καρπενησίου, όσο και την Περιφέρεια, έχω καταλάβει πολύ καλά, ότι για να πάμε μπροστά χρειαζόμαστε τη συναίνεση. Τη συμφωνία πέρα και πάνω από τα κόμματα. Έτσι λοιπόν και σήμερα, είμαι σίγουρος ότι η χώρα χρειάζεται αυτό ακριβώς. Μία ευρεία συνεργασία, μία κυβέρνηση εθνικής ενότητας. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι όλα αυτά μπορούν να γίνουν έτσι απλά. Ιδίως αν δει κανείς τον πολιτικό λόγο των κομμάτων τις τελευταίες ημέρες.

Είμαι ιδιαίτερα απογοητευμένος από αυτή την προεκλογική εκστρατεία. Από τα συνθήματα, από τις κορώνες των πολιτικών, από το δηλητήριο που στάζει στο δημόσιο διάλογο. Εντοπίζω, με μεγάλη μου λύπη, την αδιαλλαξία και την πόλωση που προτάσσει ιδίως ο ΣΥΡΙΖΑ. Λυπάμαι ιδιαίτερα, γιατί ο αρχηγός του, αν και άνθρωπος της ηλικίας μου, αντί να κομίσει έναν νέο πολιτικό πολιτισμό και να προτάξει την αλλαγή νοοτροπίας, ακολουθεί την πεπατημένη και τάζει τα πάντα στους πάντες, εισηγούμενος ένα ανεφάρμοστο πρόγραμμα, το όποιο θα βάλει τη χώρα σε περιπέτειες. Δε σας κρύβω λοιπόν ότι είμαι βαθιά προβληματισμένος και ανήσυχος. Ξέρετε, η Ελλάδα πιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ευρώπη. Και αυτή είναι για εμένα η κόκκινη γραμμή: Σε καμία περίπτωση, με καμία κυβέρνηση- αν θέλετε- δεν πρέπει να διακυβεύσουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της Ελλάδας.

Αν και έχω την τιμή και τη χαρά να είμαι επικεφαλής ενός υπερκομματικού συνδυασμού, ποτέ δεν έχω κρύψει τη δική μου κομματική επιλογή. Στηρίζω τη Νέα Δημοκρατία, με όλες μου τις δυνάμεις, την οποία θεωρώ και τη μόνη υπεύθυνη και ικανή πολιτική δύναμη, που μπορεί να εγγυηθεί την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, τη σταθερότητα, και την έξοδο της από την κρίση. Δεν είναι ώρα για πειράματα. Ο προγραμματικός λόγος της κρίσης οφείλει να μην εστιάζει μόνο στο «τί» θέλουμε να πετύχουμε - αλλά κυρίως στο «πώς» θα το πετύχουμε. Η κοινωνία απαιτεί από τους πολιτικούς να μιλήσουν επιτέλους τη γλώσσα της αλήθειας και περιμένει από αυτούς να δώσουν πραγματικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα. Ανώδυνες λύσεις, όσο και αν θα το θέλαμε δεν υπάρχουν. Η ουτοπική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να μας χαϊδεύει τα αυτιά. Την επομένη των εκλογών όμως, η χώρα χρειάζεται συνέπεια, σοβαρότητα, σταθερότητα, εντός των Ευρωπαϊκών θεσμών.

Έχετε στόχους προσωπικούς για την κεντρική πολιτική σκηνή;

Ξέρετε, όταν ολοκληρωθεί η θητεία μου, θα είμαι μόλις 41 ετών. Η καρέκλα- όποια καρέκλα και αν είναι αυτή- δε συνιστά αυτοσκοπό. Και είναι αλήθεια ότι η τοπική αυτοδιοίκηση είναι πολύ γοητευτική, διότι συνδέεται με απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό που με νοιάζει λοιπόν είναι το σήμερα. Και το σήμερα είναι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Έχω πολλή δουλειά μπροστά μου. Και με ενδιαφέρει να την κάνω καλά. Ελπίζω, στο τέλος της ημέρας, να έχω αποδειχθεί χρήσιμος και το πρόσημο να είναι θετικό. Και ύστερα βλέπουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Στερεά Ελλάδα για εμένα είναι πεδίο δημιουργίας και σκληρής δουλειάς. Δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και «σκαλοπάτι» για κάτι που έπεται. Είμαστε ακόμα στην αρχή…

Όσα κάναμε για την Ευρυτανία

Έχετε εξασφαλίσει σημαντικά κονδύλια για την Ευρυτανία. Κάποιοι σας κατηγόρησαν ότι μεροληπτείτε. 

Μεροληπτώ είναι η αλήθεια σε ότι αφορά την αγάπη που έχω γι αυτόν εδώ τον τόπο και τους ανθρώπους του. Το λέω συχνά άλλωστε αστειευόμενος ότι ο τοπικισμός είναι ιδεολογία. Αλλά γιατί κάποιος να με κατηγορήσει; Γιατί επιτέλους η Ευρυτανία λαμβάνει αυτά που τις αξίζουν; Αυτά που τόσα χρόνια στερήθηκε; Και μάλιστα -και αυτό θέλω να το υπογραμμίσω- χωρίς αυτό να γίνεται εις βάρος κανενός άλλου νομού. 

Τα πράγματα είναι απλά και έχουν να κάνουν με την πρόθεση, με το όραμα, με το πού εν τέλει θες να φτάσεις και πόσο ψηλά θες να βάλεις τον πήχη για τον τόπο σου. Ο κόσμος δε μας εμπιστεύτηκε για να κάνουμε τους «ωραίους». Για εμάς είναι αυτονόητο ότι έπρεπε για παράδειγμα να πληρωθούν οι άνθρωποι στους οποίους χρώσταγε η Περιφέρεια στην Ευρυτανία από το 2013. Και το κάνουμε. Για εμάς είναι αυτονόητο ότι επιτέλους ο δρόμος για τα Άγραφα πρέπει να ασφαλτοστρωθεί. Και το κάνουμε. Και για να μιλήσουμε πρακτικά, μέσα λοιπόν σε αυτούς τους λίγους μήνες, πρώτη φορά η Ευρυτανία παίρνει τόσα χρήματα, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Το ποσό των συνολικά εγκεκριμένων έργων ανέρχεται στα 13.393.000 ευρώ, ενώ η χρηματοδοτήσεις αγγίζουν τα 8.320.903,42 ευρώ.

Μπορείτε να μας παραθέσετε τα βασικά στοιχεία του τεχνικού προγράμματος του 2015 για την Ευρυτανία, και γενικότερα τα έργα που δρομολογούνται για την περιοχή μας;

Επειδή μου αρέσει να μιλάω με στοιχεία. Και επειδή τα νούμερα είναι αυτά που μετράνε στο τέλος της ημέρας, επιτρέψτε μου να σας τα παραθέσω ακριβώς, όπως έχουν καταγραφεί από την Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας και τον Αντιπεριφερειάρχη μας, τον κ. Τασιό:

Από τις πρώτες ενέργειες που προχώρησε η νέα Περιφερειακή Αρχή ήταν η κατάρτιση, ψήφιση και χρηματοδότηση του Τεχνικού Προγράμματος για το έτος 2014 και ειδικότερα η ένταξη εκείνων των απαραίτητων έργων και ενεργειών που αφορούν δαπάνες προετοιμασίας και αντιμετώπισης άμεσων αναγκών του εθνικού και του δευτερεύοντος οδικού δικτύου εν όψει του χειμώνα.

Τα έργα αυτά αναλυτικά είναι:

«Προμήθεια και μεταφορά άλατος για τα έτη 2014-2015» προϋπολογισμού 59.500 ευρώ, «Προμήθεια χρώματος διαγράμμισης για τα έτη 2014-2015», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ, «Μίσθωση μηχανημάτων για την συντήρηση του οδικού δικτύου στα όρια του Δήμου Αγράφων για τα έτη 2014-2015» προϋπολογισμού 150.000 ευρώ, «Μίσθωση μηχανημάτων για την συντήρηση του οδικού δικτύου στα όρια του Δήμου Καρπενησίου για τα έτη 2014-2015» προϋπολογισμού 190.000,00 ευρώ και «Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών για τα έτη 2014-2015» προϋπολογισμού 50.500 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του Τεχνικού Προγράμματος 2014 γίνεται από τους ΚΑΠ. Συγκεκριμένα μέχρι 31/12/2014 έγινε κατανομή 200.000 ευρώ.

Εν συνεχεία η Περιφερειακή Αρχή κατήρτισε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 και ενέταξε στο Περιφερειακό Συμβούλιο του Νοεμβρίου έργα ύψους 735.000,00 ευρώ που αφορούσαν τόσο στη βελτίωση σημαντικών οδικών δικτύων που άρουν την απομόνωση του Νομού, αλλά και έργα που ολοκληρώνουν οδικά δίκτυα ιδιαιτέρου τουριστικού ενδιαφέροντος. Επίσης, σημαντικό έργο στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2015 αποτελεί το έργο για την εγκατάσταση τριών αναβατήρων στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου καθώς και κάποιες απαραίτητες διαμορφώσεις και βελτιώσεις των δικτύων υποδομών του. Έργο το οποίο αναμένεται να προσφέρει σημαντική αναβάθμιση των υποδομών του, και βελτίωση στη γενικότερη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Καρπενησίου το οποίο αποτελεί και βασικό πυλώνα του χειμερινού μας τουρισμού.

Τα έργα αυτά του Τεχνικού Προγράμματος του 2015 αναλυτικά είναι:

«Εγκατάσταση αναβατήρων στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου - διαμορφώσεις δικτύου υποδομών» προϋπολογισμού 195.000 ευρώ, «Βελτίωση οδικού δικτύου προς Βουτύρο» προϋπολογισμού 40.000 ευρώ, «Ολοκλήρωση ασφαλτόστρωσης οδικού τμήματος Διπόταμα - Χελιδόνα» προϋπολογισμού 240.000 ευρώ, «Αποπεράτωση κτιριακών εγκαταστάσεων μουσείου Καρπενησίου στο κτίριο του Παλαιού Δασαρχείου» προϋπολογισμού 60.000 ευρώ, «Ολοκλήρωση ασφαλτόστρωσης οδικού τμήματος Νέο Αργύριο - Όρια Ν. Καρδίτσας» προϋπολογισμού 200.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του Τεχνικού Προγράμματος 2015 γίνεται από τους ΚΑΠ επενδυτικών δαπανών ύψους 318.381 ευρώ.

Τρίτη ενέργεια της Περιφερειακής Αρχής ήταν η σημαντική αύξηση του ορίου πληρωμών στις εγκεκριμένες πιστώσεις που κατάφερε να εξασφαλίσει στα ήδη ενταγμένα έργα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτσι ώστε, όχι μόνο να καλυφθούν οι εργασίες που εκτελέστηκαν το 2014 αλλά να υπάρχουν αρκετοί πόροι και για τις εργασίες που θα εκτελεστούν το 2015 και συγκεκριμένα:

•στο έργο «Οδός Βαρβαριάδα - Άγραφα - Ν.Α. Ευρυτανίας» από 460.000 ευρώ οι πιστώσεις αυξήθηκαν στα 2.000.000 ευρώ τον Νοέμβριο και στα 2,500,000 ευρώ στις 24/12/2014.

•στο έργο «Οδός Δομνίστα-Ροσκά-Πανταβρέχει -Όρια Νομού - Ν.Α. Ευρυτανίας» από 180.000 ευρώ αυξήθηκαν σε 300.000 ευρώ τον Νοέμβριο και στο 1,000,000 ευρώ στις 24/12/2014.

•στο έργο «Καστανιά - Πρόδρομος - Ροσκά- Ν.Α. Ευρυτανίας» από 90.000 ευρώ αυξήθηκαν σε 490.000 ευρώ τον Νοέμβριο και στις 800,000 ευρώ στις 24/12/2014

•στο έργο «Ραπτόπουλο - Νέο Αργύριο» από 10.000 ευρώ αυξήθηκαν σε 306.000 ευρώ τον Νοέμβριο και στα 700,111.29 ευρώ στις 24/12/2014

•στο έργο «Χόχλια - Βράχα - Κορίτσα Κλειτσού» από 50.000 ευρώ αυξήθηκαν σε 350.000 ευρώ. τον Νοέμβριο και στο 1,000,000.00 ευρώ στις 24/12/2014

•στο έργο «Κατασκευή Σκεπάστρου στη θέση ¨Βράχος¨ για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων και Χιονοστιβάδων», από 280.000 ευρώ αυξήθηκαν σε 1,000,000 ευρώ στις 24/12/2014

Έτσι επετεύχθη συνολικά αύξηση του ορίου πληρωμών για την Ευρυτανία 5.930.111,29 ευρώ.

Εν συνεχεία εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη συντήρηση και λειτουργία της Σήραγγας Τυμφρηστού. Το έργο αυτό είναι ύψους 500.000 ευρώ και αφορά την συντήρηση και καλή λειτουργία της Σήραγγας για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και την ασφαλή κίνηση των οχημάτων στο εθνικό δίκτυο του Νομού.

Επίσης, σημαντική ενέργεια της Περιφερειακής Αρχής ήταν η εξασφάλιση πιστώσεων για την πληρωμή παλαιών οφειλών που αφορούσαν το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2013. Συγκεκριμένα εξασφαλίστηκαν άμεσα 973.000 ευρώ για την πληρωμή των κάτωθι έργων:

«Αποκατάσταση βλαβών στον οδικό άξονα Ραπτόπουλο - Πρασιά - Κέδρα προϋπολογισμού 37.100 ευρώ, «Αποκατάσταση βλαβών στον οδικό άξονα Λημέρι-Γρανίτσα-Λιθοχώρι» προϋπολογισμού 61.600 ευρώ, «Κατασκευή τεχνικών στο δρόμο Παλαιοκατούνα - Σύχνικο» προϋπολογισμού 13.776 ευρώ, «Συντήρηση ασφαλτοτάπητα στον οδικό άξονα Στένωμα - Δομιανοί - Αγία Τριάδα» προϋπολογισμού 71.000 ευρώ, «Διαπλάτυνση δρόμου προς Βουτύρο» προϋπολογισμού 47.500 ευρώ,

«Συντήρηση ασφαλτοτάπητα στον δρόμο Φουρνά - Βράχα - Κλειστός» προϋπολογισμού 109.200 ευρώ, «Συντήρηση ασφαλτοτάπητα στον δρόμο Προυσός Αραποκέφαλα» προϋπολογισμού 110.400 ευρώ, «Κατασκευή κρασπέδων στον οδικό άξονα Προυσός - Αραποκέφαλα» προϋπολογισμού 44.000 ευρώ, «Συντήρηση ασφαλτοτάπητα οδικού δικτύου προς Γοργιανάδες» προϋπολογισμού 29.200 ευρώ, «Αποκατάσταση βλαβών στο τμήμα του οδικού δικτύου Φουρνά - Κλειστός - Όρια Νομού Καρδίτσας» προϋπολογισμού 52.800 ευρώ, «Προμήθεια ασφαλτομίγματος για τη συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου» προϋπολογισμού 48.498 ευρώ, «Αποκατάσταση βλαβών στον οδικό άξονα Κρίκελλο - Δομνίστα -  Όρια Ν. Αιτωλοακαρνανίας» προϋπολογισμού 51.200 ευρώ, «Αποκατάσταση βλαβών στον οδικό άξονα Τσούκα - Τριπόταμος» προϋπολογισμού 88.000 ευρώ και «Βελτίωση και ασφαλτόστρωση οδικού δικτύου Φιδάκια - Αγία Βλαχέρνα» προϋπολογισμού 208.725 ευρώ. 

Για το υπόλοιπο των έργων που αφορούν παλαιές οφειλές ύψους περίπου 800.000 ευρώ ήδη έχουν πληρωθεί μέσω των ΚΑΠ οι 200.000 ευρώ ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να πληρωθούν με εξασφαλισμένη ροή χρηματοδοτήσεων μέχρι 30/06/2015 αίροντας έτσι το ταμειακό πρόβλημα των οφειλόμενων έργων που είχε η Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας.

Επιπλέον εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις περίπου 480.000 ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων για να πληρωθούν οφειλόμενες προ τριετίας εργασίες κατασκευών και συντήρησης σχολικών κτιρίων του Νομού. Από την συγκεκριμένη κατανομή αναμένεται να περισσέψουν χρήματα και να δημοπρατηθούν και νέα έργα που αφορούν Σχολικά Κτήρια, αφού μερικά έργα από την συγκεκριμένη κατανομή έχουν ήδη πληρωθεί μέσω ΚΑΠ.

Επίσης έχουν εγκριθεί νέα έργα στο οδικό δίκτυο των Αγράφων ύψους 5.300.000,00 ευρώ ως εξής:

•«ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΓΡΑΦΩΝ ΕΩΣ ΑΓΡΑΦΑ» προϋπολογισμού 2.000.000 ευρώ. Περιλαμβάνει την εκτέλεση εργασιών διαπλάτυνσης, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών σε μήκος συνολικά 4 χλμ.

•«ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ -ΒΡΑΓΓΙΑΝΑ- ΕΛΑΤΟΣ- ΟΡΙΑ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ» προϋπολογισμού 1.100.000 ευρώ. Περιλαμβάνει την εκτέλεση εργασιών τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών σε μήκος συνολικά 8 χλμ.

•«ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΡΟΒΑΤΟ - ΟΡΙΑ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ» προϋπολογισμού 800.000 ευρώ. Περιλαμβάνει την εκτέλεση εργασιών τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών σε μήκος συνολικά 3,5 χλμ.

•«ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΓΡΑΦΩΝ ΠΡΟΣ ΕΠΙΝΙΑΝΑ - ΓΕΦΥΡΑ ΠΑΛΙΟΚΑΡΥΑΣ» προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ. Περιλαμβάνει την εκτέλεση εργασιών τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών σε μήκος συνολικά 3,5 χλμ.

•και απαλλοτριώσεις προϋπολογισμού 265.892,41 ευρώ.

Τέλος για το 2015 έχουν ήδη εγκριθεί και αναμένεται η δημοπράτηση και χρηματοδότηση των ακόλουθων έργων που θα αφορούν δράσεις σε ορίζοντα 3ετίας.

«Συντήρηση οδικού δικτύου Π.Ε. Ευρυτανίας για τα έτη 2015, 2016, 2017» προϋπολογισμού 4.500.000 ευρώ, «Εργασίες αποχιονισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο & αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών της Π.Ε. Ευρυτανίας για την χρονική περίοδο 2015-2017» προϋπολογισμού 1.783.000 ευρώ και «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ (ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2015- 2017)» προϋπολογισμού 75.000 ευρώ.

Έτσι συνολικά για το 4μηνο του 2014 είχαμε: σύνολο εγκρίσεων 13.393.000 ευρώ και σύνολο χρηματοδοτήσεων 8.320.903,42 ευρώ.

Εγκρίθηκε για το «ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014 - ΚΑΠ»  ποσό ύψους 500.000 ευρώ  το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από «ΚΑΠ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ 2014» με υπάρχουσα πίστωση 200.000 ευρώ. Εγκρίθηκε για το «ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2015 - ΚΑΠ» ποσό ύψους  735.000 ευρώ το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από «ΚΑΠ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ 2015» με υπάρχουσα πίστωση 318.381 ευρώ. Εγκρίθηκε για το «ΕΡΓΟ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ» ποσό ύψους  500.000 ευρώ  το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από «ΚΑΠ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ 2014 - 30/6/15 (6x70.000)» με υπάρχουσα πίστωση  420.000 ευρώ.  Για τα «ΥΠΟΕΡΓΑ ΑΓΡΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΣΑΕΠ 766» εγκρίθηκε το ποσό των  5.300.000 ευρώ το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τις «ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΟΡΙΟΥ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΠΔΕ»  με υπάρχουσα πίστωση 5.930.111,29 ευρώ. Εγκρίθηκε για το ΣΑΕΠ 566 σε ορίζοντα 3ετίας ποσό ύψους 6.358.000 ευρώ το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από  τις «ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΠ 2013 -2014» με υπάρχουσα πίστωση  973.000 ευρώ. Χρηματοδότηση από «ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ με υπάρχουσα πίστωση  479.411,13 ευρώ.

Και αυτά, μέχρι στιγμής. Η προσπάθεια σε σταματάει εδώ. Συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αλλά αν όλα τα παραπάνω δρομολογήθηκαν σε μόλις πέντε μήνες, επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι μέσα σε πέντε χρόνια η Ευρυτανία θα αλλάξει πρόσωπο.

Για τον δρόμο Λαμία – Καρπενήσι

Κ. Μπακογιάννη, το πρώτο θέμα που ενδιαφέρει κάθε Ευρυτάνα είναι: ποια είναι η εξέλιξη στον δρόμο "ΛΑΜΙΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ", μετά την παραδοχή ότι "μελέτες δεν υπάρχουν";

Όπως ξέρετε από την πρώτη ημέρα της θητείας μου στην Περιφέρεια, συγκάλεσα σύσκεψη για να δω σε τι στάδιο βρίσκεται η περιβόητη μελέτη για το δρόμο Λαμία- Καρπενήσι. Εκεί λοιπόν ανακαλύψαμε πως καμία μελέτη δεν υπάρχει. Ή μάλλον για να είμαι πιο ακριβής η τελευταία μελέτη ήταν προ του 2000, πράγμα που σημαίνει πως τεχνικά και οικονομικά δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, η εν λόγω μελέτη δεν πρότεινε μία ξεκάθαρη λύση, αλλά ανέφερε τέσσερεις διαφορετικές επιλογές, που ωστόσο, καμία εξ αυτών δεν είχε μελετηθεί και κοστολογηθεί ενδελεχώς. Οι δε προτεινόμενες λύσεις ήταν οικονομικά ανεφάρμοστες, με μεγάλου μήκους σήραγγες, κοιλαδογέφυρες, αντιστηρίξεις κτλ., και τόσο πολύπλοκες που θα οδηγούσαν στην εκτόξευση του κόστους των συνοδευτικών μελετών, και εφόσον ξεπερνούσαμε αυτό τον σκόπελο, θα καλούμασταν να υλοποιήσουμε ένα έργο με φαραωνικό προϋπολογισμό και με αμφίβολο πρακτικά και λειτουργικά αποτέλεσμα, το οποίο εν τέλει δε θα ολοκληρωνόταν ποτέ.

Έχω τη χαρά να ανακοινώσω λοιπόν σήμερα, πως διεκδικήσαμε και πετύχαμε επίσημα να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μία νέα μελέτη, διαφορετικής προσέγγισης που να μπορεί να εφαρμοστεί στην πραγματική ζωή. Μία λύση πιο οικονομική και πιο λειτουργική, με την προτεινόμενη χάραξη να ξεκινάει από την έξοδο της υφιστάμενης σήραγγας και να καταλήγει στο γήπεδο της Πτελέας, διασχίζοντας με μέσο όρο ταχύτητας 80 χλμ/ώρα, έναν άξονα μήκους 20 χλμ. Ο άξονας αυτός εμφανίζει ήπιες μορφολογικές κλίσεις και δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα γεωλογικής φύσης, καθώς κινείται στην αντίπερα από τον υφιστάμενο δρόμο, όχθη του ποταμού. Η μελέτη θα δημοπρατηθεί όσο γίνεται πιο σύντομα, έτσι ώστε μέσα στα επόμενα 2,5 χρόνια να ολοκληρωθεί και μέσα στην πενταετία να ξεκινήσει το έργο. Έτσι λοιπόν και μελέτη θα υπάρξει και δρόμος θα γίνει. Δεν είναι μόνο προεκλογική δέσμευση απέναντι στους συμπατριώτες μου, είναι το μεγαλύτερο προσωπικό στοίχημα για εμένα και όνειρο ζωής για γενεές Ευρυτάνων.

Το έργο μας σε 5 μήνες

Κλείνετε σχεδόν 5 μήνες στο τιμόνι της Περιφέρειας. Είστε ικανοποιημένος από το έργο της "ομάδας" σας μέχρι σήμερα;

Κλείνουμε πέντε μήνες σκληρής δουλειάς. Πέντε μήνες που είχαν ως βασικό στόχο την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της Περιφέρειας, έτσι ώστε να θέσουμε γερές βάσεις για τη λειτουργία της από εδώ και στο εξής. Παράλληλα, μέσα σε αυτό το μικρό διάστημα καταφέραμε να προωθήσουμε και πολλά σημαντικά θέματα, επιλύοντας χρόνια προβλήματα σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Ενδεικτικά σας αναφέρω την παραχώρηση στην Περιφέρεια του κτιρίου της ΜΕΡΥΠ, προκειμένου να στεγαστεί το νέο Διοικητήριο στη Φθιώτιδα, την ορθή διαχείριση της Κωπαΐδας, η οποία έχει περάσει στην Περιφέρεια, απαλλαγμένη από χρέη 13.000.000 ευρώ, μετά από νομοθετική ρύθμιση που εμείς εισηγηθήκαμε και δρομολογήσαμε, την ένταξη της παράκαμψης της Χαλκίδας στο ΕΣΠΑ, ένα μεγάλο έργο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Φωκίδας, αλλά βέβαια και την ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου των Αγράφων. Είμαστε λοιπόν σε καλό δρόμο. Με μία ομάδα ετερόκλιτη είναι η αλήθεια, αλλά συνάμα και πολύ δεμένη. Με μία ομάδα που μοιράζεται ένα κοινό όνειρο: Να πάμε την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μπροστά. Μακριά από κόμματα, μακριά από μικροπολιτικά παιχνίδια, εμείς προτάσσουμε τη συνεργασία, τη συναίνεση, τη συνεννόηση. Και μας «βγαίνει».

mpakogiannis-zinopoulou2-jpg

Τι προγραμματίζετε για το άμεσο μέλλον; Ας πούμε μέχρι το τέλος του 2015.

To 2015 θα είναι μία χρόνια γεμάτη προκλήσεις. Μία χρονιά που απαιτεί σοβαρή, υπεύθυνη και σκληρή δουλειά από όλους μας. Η οργάνωση των υπηρεσιών μας θα επισφραγιστεί με τη μεταστέγαση τους στο νέο Διοικητήριο της Λαμίας. Η Περιφέρεια, μετά από τέσσερεις μήνες εσωτερικής αναδιάρθρωσης, θα βγει στους πολίτες. Θα αγκαλιάσει τους οικονομικά ασθενέστερους και τους κοινωνικά αποκλεισμένους. Θα δώσει έμφαση στον πολιτισμό, όπου σε συνεργασία με τους Δήμους θα δημιουργήσει νέους πολιτιστικούς θεσμούς. Θα ενισχύσει τον τουρισμό, προτάσσοντας όλα εκείνα τα σπουδαία σημεία αναφοράς και τους κρυμμένους θησαυρούς της περιοχής μας.

Μα πάνω απ’ όλα θα συνεχίσει να επιλύει μικρά και μεγάλα ζητήματα, προχωρώντας σε έργα ουσίας. Και εστιάζω στην Ευρυτανία: Μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώνουμε τη δημοπράτηση του έργου των Αγράφων, ώστε τα επόμενα δύο χρόνια αυτό να έχει ολοκληρωθεί. Δρομολογούμε τη δημοπράτηση της τρίτης φάσης του έργου της διαπλάτυνσης στον οδικό άξονα της Ποταμιάς. Ξεκινάμε το έργο «Φιδάκια -Αγία Βλαχέρνα -Αμπέλια», την αποκατάσταση της κατολίσθησης «Ραπτόπουλο-Πρασιά-Κέδρα» και την ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου «Δάφνη -Παπαδιά». Ξεκινάμε την ασφαλτόστρωση του οδικού τμήματος «Ανατολικό -Δυτικό Παπαρούσι» και προχωράμε στην ολοκλήρωση του οδικού δικτύου «Σπίτι του Διαβάτη -Όρια Νομού», ώστε να αρθεί η απομόνωση της Ευρυτανίας και να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση του νομού με την Καρδίτσα. Επίσης, ασφαλτοστρώνουμε το τμήμα Φουσιανά - Βασιλέσι, και αποκαθιστούμε βλάβες του οδικού δικτύου και στους δύο Δήμους. Και όλα αυτά επιμένω πως δεν είναι ευχολόγιο, ούτε έκθεση ιδεών. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα και τα έργα θα γίνουν. Τέλος, μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η οριστική λύση για την Ευρυτανία ΑΕ και το Χιονοδρομικό, ενώ μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ενισχύουμε την αγροτική οικονομία, προωθώντας τον Αγροτικό Εξηλεκτρισμό στις μικρές κτηνοτροφικές μονάδες του τόπου μας.

Μεγάλα ζητήματα όπως ανεργία, ανάπτυξη -μιλάω για την Περιφέρεια, πώς θα τα αντιμετωπίσετε; Με έργα…

Και με έργα. Γιατί τα έργα υποδομής, τα μεγάλα έργα πνοής τα οποία βρίσκονται στο σχεδιασμό μας ή είναι ήδη υπό μελέτη ή κατασκευή συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, αλλά και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Μην ξεχνάτε όμως πως στο κατώφλι της νέας προγραμματικής περιόδου, εμείς θα διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν. Η μέχρι τώρα αποκλεισμένη από πολλές χρηματοδοτήσεις Στερεά Ελλάδα, λόγω του Στόχου 2, πρέπει να είναι στο επίκεντρο του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο στρέφεται σε δράσεις καταπολέμησης της ανεργίας και ενίσχυσης της ανάπτυξης.

Στην προσπάθειά μας αυτή λοιπόν θα αξιοποιήσουμε κάθε δυνατό χρηματοδοτικό εργαλείο, δίνοντας κίνητρα στις επιχειρήσεις και τους νέους επιχειρηματίες, ενώ παράλληλα έχουμε αρχίσει ήδη να ενισχύουμε το κοινωνικό πρόσωπο της Περιφέρειας, η οποία ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των καιρών προβαίνει αυτή την ώρα που μιλάμε σε Κοινωνικές Συμπράξεις, μέσα από τις οποίες θα παρέχεται υλική βοήθεια, όπως τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και διάφορες ακόμη συνοδευτικές δράσεις όπως για παράδειγμα δράσεις για την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού κ.α. Και ολοκληρώνοντας, δε θα ήθελα να παραλείψω τις δράσεις της Περιφέρειας για την έμπρακτη στήριξη της κοινωνικής οικονομίας, τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο, τον άνθρωπο. Αναλάβαμε, στο πλαίσιο αυτό την πρωτοβουλία για τη σύσταση Περιφερειακού Μηχανισμού Υποστήριξης και την υποβολή αντίστοιχου σχεδίου δράσης, μέσω της δημιουργίας μιας Αναπτυξιακής Σύμπραξης, με αντιπροσωπευτικούς εταίρους σε επίπεδο Περιφέρειας, συμπεριλαμβανομένης και της κοινωνίας των πολιτών.

Οι υπηρεσίες που θα παρέχει στους κοινωνικούς επιχειρηματίες και επιχειρήσεις, είναι της μορφής μίας στάσης (one stop shop), με πληροφόρηση, ενημέρωση, παρακίνηση και υποστήριξη σύστασης κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, παροχή υπηρεσιών θερμοκοιτίδας με κοινή επιχειρηματική έδρα και εξειδικευμένες υπηρεσίες απαραίτητες για τη σύσταση και λειτουργία σε αρχικό στάδιο. Αυτή ήταν άλλωστε και μία από τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις.

Πόσο επηρεάζει το έργο σας στην Περιφέρεια η πολιτική κατάσταση στη χώρα;

Είναι αλήθεια πως στην Ελλάδα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως έχω ξαναπεί, δεν είναι ούτε τοπική, ούτε αυτοδιοίκηση. Τουλάχιστον ακόμη. Έτσι λοιπόν είναι προφανές ότι η πολιτική αστάθεια σίγουρα μας πάει πίσω. Και το λέω αυτό γιατί ότι και να κάνουμε χρειάζεται συνεχή διεκδίκηση, διαπραγμάτευση, έγκριση, υπογραφή. Πόσες φορές -εσείς το ξέρετε πολύ καλά- βρέθηκα με έναν φάκελο στα χέρια, να τρέχω ο ίδιος από υπουργείο σε υπουργείο και από γραφείο σε γραφείο, για να πάρω τις πολυπόθητες υπογραφές. Αυτό όμως δε μας αποσπά από το στόχο μας. Εμείς έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας και ο λαός της Περιφέρειας μας εμπιστεύτηκε για να τα βγάλουμε πέρα. Σε ότι με αφορά, αυτό που δε σκοπεύω να κάνω ως Περιφερειάρχης είναι να γίνω τροχονόμος της γραφειοκρατίας και να περιφέρω την «γκρίνια» μου απέναντι στην όποια κεντρική κυβέρνηση. Διεκδικώ, παρεμβαίνω, μάχομαι, κάνω αυτό που εγώ αντιλαμβάνομαι ως πολιτική ουσίας.

Σε μια πιθανή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα έχετε πρόσβαση; Σε κυβέρνηση ΝΔ πάντως, είχατε...

Η δική μου αρχή είναι ότι όποιος μιλάει με ορθά επιχειρήματα, με ολοκληρωμένες μελέτες και με συγκεκριμένες προτάσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακουστεί. Μπορεί να δυσκολευτεί, αλλά θα ακουστεί. Δε βρήκα και δε βρίσκω πάντα πόρτες ανοιχτές. Και ως Δήμαρχος στο Καρπενήσι αλλά και τώρα στην Περιφέρεια, συνάντησα την επιφυλακτικότητα, την αδιαφορία, την απροθυμία να ασχοληθούν μαζί μας. Και μην ξεχνάτε ότι δε δίστασα να συγκρουστώ με το κεντρικό κράτος, όταν θεωρούσα ότι οι αποφάσεις του στρέφονται κατά της ομαλής λειτουργίας των τοπικών κοινωνιών. Άλλωστε, τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε αλλάξει 4 πρωθυπουργούς και ουκ ολίγους Υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών. Αυτό δε μας εμπόδισε όμως να κάνουμε τη δουλειά μας. Ανεξαρτήτως λοιπόν ποιος εκφράζει την κεντρική εξουσία, όταν οι επιλογές της υπηρετούν το συμφέρον της Περιφέρειας, οφείλεις να βρίσκεσαι δίπλα και όταν όχι, να είσαι απέναντι.