Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2018

ev media-logo

Ταξίδι στη Λογοτεχνία για τα παιδιά του 3ου Δημοτικού. Οι μαθητές έγιναν συγγραφείς και ανακάλυψαν το δημιουργικό γράψιμο

Μια όμορφη εκδήλωση με στόχο την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και της Λογοτεχνίας στα θρανία, πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου.3o-dimotiko-logotexnia-ekdilosi1

Το Σάββατο 9 Ιουνίου 2018, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, τα παιδιά του Β΄ Τμήματος της Γ΄ τάξης Δημοτικού, με την προτροπή και ενίσχυση του δασκάλου τους Γιάννη Ρίζου παρουσίασαν τα λογοτεχνικά τους δημιουργήματα στην εκδήλωση με θέμα «Τα παιδιά ως συγγραφείς και το δημιουργικό γράψιμο», ύστερα από τη συμμετοχή και διάκρισή τους στον πανελλήνιο και παγκύπριο διαγωνισμό λογοτεχνίας που οργανώνει η Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών.

Στη συγκεκριμένη εκδήλωση παραβρέθηκε και απένειμε τους τίτλους συμμετοχής το μέλος του Δ.Σ και εισηγήτρια του Διαγωνισμού της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών, Αγάπη Ευθυμιοπούλου, εκπαιδευτικός και ποιήτρια ως εκπρόσωπος της Ένωσης.

Συγκεκριμένα η μαθήτρια Τσώνη Μαρία κέρδισε το 1ο βραβείο του διαγωνισμού και η Σταμούλη Ειρήνη το 3ο. Πρόκειται για μια διάκριση υψηλότατου επιπέδου που κάνει περήφανους τους γονείς των κοριτσιών αλλά και τους δασκάλους τους. Για να φτάσουν όμως εκεί χρειάστηκε πολύ δουλειά κατά τη διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς, τόσο από τις ίδιες όσο και από τον δάσκαλό τους.

Η εφαρμογή της δημιουργικής γραφής

Συγκεκριμένα, εφάρμοσε την τεχνική της δημιουργικής γραφής, η οποία ξεκινάει από τα βασικά και σταδιακά οδηγεί τα παιδιά στην παραγωγή κειμένων που έχουν λογοτεχνικά χαρακτηριστικά, μιμούμενα το ύφος και της εκφράσεις αντίστοιχων ποιοτικών κειμένων. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην εισήγησή του ο εκπαιδευτικός κ. Ρίζος:

«Η ανεπάρκεια των μαθητών όσον αφορά τη λογοτεχνική τους συγκρότηση, τους παρώθησε να λάβουν από την τέχνη του λόγου (λογοτεχνία) ό,τι προσφέρει και είναι προσιτό στη μίμηση (ύφος, λέξεις, φρασεολογία). Το "πώς" θα λάβει σάρκα και οστά αυτό το εγχείρημα προϋποθέτει ένα θεμελιώδες σημείο εκκίνησης: τη διάκριση ανάμεσα στη διδασκαλία ως όργανο καταναγκασμού και την διδασκαλία ως όργανο έκφρασης και δημιουργίας.

Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύτηκαν μέθοδοι και πρακτικές "δημιουργικής γραφής" της σχολής των στρουκτουραλιστών, επειδή ακριβώς η "προθετικότητα" της ανθρώπινης συνείδησης δεν μπορεί να ξεριζωθεί τελείως από την τιθασευτική εκπαίδευσή μας. Δεν πρόκειται για μια διαδικασία που ένας γνωρίζει και οι άλλοι όχι, αλλά για μια ταυτόχρονη προσπάθεια να ανακαλύψουν τον "λόγο" μέσω της γνωστικής πράξης και της εξάντλησης -αν αυτό καταστεί δυνατό- των δυνατοτήτων μεταξύ αντικειμένου και υποκειμένου».

Όπως φαίνεται, τελικά, το 3ο δημοτικό σχολείο συνεχίζει επάξια την παράδοσή του, παραδίδοντας στην κοινωνία μαθητές που ασχολούνται με την λογοτεχνία και την φιλαναγνωσία.