Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018

ev media-logo

(ΦΩΤΟ) Από τα θρανία του ΓΕΛ Καρπενησίου, στα έδρανα της Βουλής. Η 16χρονη Κατερίνα Βλάχου στη Βουλή των Εφήβων -Συνέντευξη

Υπό την προεδρία του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων Νίκου Βούτση, ολοκληρώθηκαν, την Παρασκευή 6/7, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ολομέλειας της Βουλής, οι εργασίες της ΚΓ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιείται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων.1

Η φετινή Σύνοδος πραγματοποιήθηκε το πενθήμερο 2-6 Ιουλίου 2018 και είχε θέμα «Ένα σχολείο να μας χωράει: Κάνουμε like στη διαφορά». Έφηβοι απ’ όλη την Ελλάδα αποτύπωσαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαφορετικότητα στον χώρο του σχολείου.

Παρούσα η Ευρυτανία - Η εμπειρία της Κατερίνας

Όπως κάθε χρόνο, στη «Βουλή των Εφήβων» εκπροσωπήθηκε και ο νομός Ευρυτανίας, που καταλαμβάνει, ως μονοεδρική, μία (1) έδρα στις ετήσιες εργασίες του προγράμματος.

Η μαθήτρια της Β’ τάξης (από τον προσεχή Σεπτέμβριο) του Γενικού Λυκείου Καρπενησίου, Κατερίνα Βλάχου, του Θεόδωρου, ταξίδεψε στην Αθήνα και συμμετείχε ενεργά στις εργασίες και τις παράλληλες δραστηριότητες του εκπαιδευτικού πενθήμερου. Μιλώντας στα «Ευρυτανικά Νέα» έκανε λόγο για μια ξεχωριστή εμπειρία που θα θυμάται για πάντα.

Στο επίκεντρο η διαφορετικότητα

«Αυτό το πενθήμερο ήταν γεμάτο από δράσεις (…)», λέει η Κατερίνα Βλάχου και εξηγεί πως: «…συμμετείχαμε σε διάφορα βιωματικά εργαστήρια με θέμα, τουλάχιστον στη δική μου ομάδα, τη διαφορετικότητα του σώματος και των γενικότερων χαρακτηριστικών του».

Οι «έφηβοι βουλευτές» ανέλυσαν το γεγονός ότι πολύ συχνά η διαφορετικότητα είναι μια φορτισμένη αρνητικά έννοια. Τόνισαν πως άτομα ή ομάδες με κάποιο σωματικό γνώρισμα θεωρούνται εκ προοιμίου πως υστερούν και αμφισβήτησαν τις τρέχουσες προκαταλήψεις και τα διαδεδομένα στερεότυπα που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση.

Πιο ειδικά, η 16χρονη (γεν. 2002) Κατερίνα ήταν μέλος της Ά ομάδας, με θέμα «Σώμα και Διαφορετικότητα». «Συζητήσαμε με κοινωνιολόγους και θίξαμε ιδιαίτερα το θέμα των σωματικών διαφορών και χαρακτηριστικών», επισημαίνει.

2

Η ερώτηση στον Φίλη

«Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε με τον πρώην υπουργό παιδείας κ. Νίκο φίλη σχετικά με την διαφορετικότητα στα σχολεία και να παρουσιάσουμε τις απόψεις και προτάσεις μας για κάποιες αλλαγές που θα μπορούσαν να γίνουν στα σχολεία είτε μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος είτε της επιμόρφωσης των ανθρώπων της σχολικής κοινωνίας (καθηγητές, μαθητές)», συμπληρώνει. Μάλιστα, η Καρπενησιώτισσα μαθήτρια έθεσε και ερώτηση προς τον τ. υπουργό Παιδείας.

«Η προσωπική μου ερώτηση προς τον κ. Υπουργό είχε να κάνει με την διαφορετικότητα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με οικονομικά προβλήματα, που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν φροντιστήρια και έτσι να αυξήσουν και αυτά τις γνώσεις και γιατί όχι την επιτυχία τους, μιας και η δημόσια εκπαίδευση είναι ελλιπής σε πολλά σημεία. Φυσικά η απάντησή του ήταν αξιόλογη μιας και συμφώνησε προς τα λεγόμενά μου για την εκπαίδευση αλλά υποστήριξε πως γίνεται μεγάλη προσπάθεια για βελτίωση.», αναφέρει στα «Ευρυτανικά Νέα».

3

Παράλληλες δράσεις

Το 5ήμερο περιλάμβανε μια σειρά από δράσεις και εκδηλώσεις για τα παιδιά. Όπως σημειώνει η Κατερίνα: «Τη μια βραδιά παρακολουθήσαμε μια υπέροχη θεατρική παράσταση, το ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δυο’· ήταν αλλιώτικη από τις συνηθισμένες αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και μαγευτική. Την άλλη μέρα παρακολουθήσαμε μια υπέροχη συναυλία από το μουσικό σχολείο Αλίμου που η προσπάθεια των παιδιών ξεπερνούσε το λογικό και πραγματικά ήταν υπέροχα.».

Ξεχωριστή εμπειρία

Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό, η μαθήτρια του ΓΕΛ Καρπενησίου τονίζει πως η εμπειρία συμμετοχής στη «Βουλή των Εφήβων» ήταν κάτι το ξεχωριστό, που θα τη συντροφεύει εσαεί: «Σίγουρα αυτό το πενθήμερο στη Βουλή των Εφήβων θα μείνει αναλλοίωτο στην μνήμη μου, μιας και μου χάρισε απλόχερα πολλούς νέους φίλους, γνώσεις που πιθανόν να μην έπαιρνα ποτέ (λόγω των βιωματικών εργαστηρίων) και έναν νέο τρόπο σκέψης διότι τώρα προσπαθώ να βρω απαντήσεις σε κάτι με τρόπο βιωματικό και πειραματικό και όχι τόσο ‘θεωρητικό’», εξηγεί καταλήγοντας.

4

5