Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

ev media-logo

Επτακόσιοι (700) θεατές παρακολούθησαν την παράσταση «Εκκλησιάζουσες» στο αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης [ΒΙΝΤΕΟ + ΦΩΤΟ]

Μεγάλες στιγμές «έζησε», το βράδυ της Κυριακής 12 Αυγούστου 2018, το ανοικτό Αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καρπενησίου, εκεί όπου ανέβηκε η θεατρική παράσταση «Εκκλησιάζουσες», διασκευή του Αλέξανδρου Ρήγα στο έργο του Αριστοφάνη. Συνολικά επτακόσιοι (700) θεατές, ντόπιοι και επισκέπτες κάθε ηλικίας, παρακολούθησαν την παράσταση, που διήρκησε περίπου 2,5 ώρες. Επί σκηνής είδαμε έναν θίασο τριάντα ατόμων, στη μεγαλύτερη θεατρική παράσταση των τελευταίων (αρκετών) ετών για το Καρπενήσι.7

Πλειάδα γνωστών ηθοποιών χάρισε στιγμές γέλιου στο πολυπληθές κοινό, σε μια παραγωγή όπου η μουσική έπαιζε ρόλο πρωταγωνιστικό, καθώς ακούσαμε από δημοτικά τραγούδια και βυζαντινούς ύμνους έως πεντοζάλι, νησιωτικούς ρυθμούς, ζεϊμπέκικο και βαλκανικά τέμπο. Την ίδια ώρα, οι γυναίκες που συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα προέρχονταν από όλα τα μέρη της Ελλάδας και γι’ αυτό κάθε μία διατηρούσε την διάλεκτο του τόπου της.

Η βραδιά περιλάμβανε ορισμένες εξαιρετικές ερμηνείες (πέραν του πρωταγωνιστικού τρίο Αντώνης Λουδάρος, Σοφία Μουτίδου, Δημήτρης Σταρόβας), εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, «δουλεμένες» χορογραφίες και αρκετούς ευρηματικούς διαλόγους και στιχομυθίες που «έβγαζαν» αυθόρμητα το γέλιο. Στα αξιοσημείωτα, η συμμετοχή στο έργο του Πολιτιστικού Συλλόγου Καρπενησίου, με τέσσερις χορευτές του επί σκηνής για λίγα λεπτά.

«Δώστε την εξουσία στις γυναίκες!» Με αυτό το σύνθημα, η Πραξαγόρα εισέρχεται στην Εκκλησία του Δήμου στις «Εκκλησιάζουσες». Αυτή ήταν η ηρωίδα που κινούσε τα νήματα στο έργο και μαζί με τις γυναίκες της πόλης, ντυμένες με ανδρικά ρούχα, μπαίνουν κρυφά στη λαϊκή συνέλευση των ανδρών στην Πνύκα για να ψηφίσουν τη μεταβίβαση της εξουσίας στο γυναικείο φύλο. Την ίδια ώρα, ο Γιώργος Κωνσταντίνου ήταν ο διακριτικός πρωταγωνιστής και συνάμα ο «σοφός», που επιχειρούσε να συνδέσει τα πολιτικά προβλήματα της Αρχαίας Ελλάδας με το σήμερα.

Το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο στο τέλος της παράστασης και, εν πολλοίς, η πλειοψηφία των θεατών πέρασε 2-3 ώρες ευχάριστα, με γέλιο και ενίοτε και προβληματισμό για τα μηνύματα του έργου.

Βέβαια, η παράσταση εγείρει και διάθεση κριτικής, κυρίως όσον αφορά τις στιγμές όπου ο λαϊκισμός κυριάρχησε επί σκηνής (πχ αναφορά στη Μακεδονία, την «ψυχή» του Έλληνα κ.α.), τις αρκετές υπερβολές σε ερμηνευτικό επίπεδο, τη συχνά αχρείαστη υβρεολογία και τα πολλά μουσικοχορευτικά δρώμενα, που παρέπεμπαν περισσότερο σε μιούζικαλ.

ΒΙΝΤΕΟ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1