Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2020

ev media-logo

Τα οφέλη της αερόβιας άσκησης - Νέα στήλη στα Ευρυτανικά Νέα με την Κατερίνα Καραγιάννη

Από το σημερινό τεύχος θα ακολουθήσουν μια σειρά άρθρων με θέμα την γυμναστική και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι να ενημερωθούν οι αναγνώστες για τα οφέλη της γυμναστικής και να παρακινηθούν ώστε να εντάξουν τη γυμναστική στο καθημερινό τους πρόγραμμα. Ευχαριστώ θερμά τα «Ευρυτανικά Νέα» για την στήριξή τους στην προσπάθεια αυτή. Το σημερινό θέμα είναι τα οφέλη της αερόβιας άσκησης

AEROBIC

Η αερόβια άσκηση αποτελεί αντικείμενο ιδιαίτερης προσοχής για τους ερευνητές και συχνά αναφέρεται ως «αντοχή». Αντοχή είναι η ικανότητα του ατόμου να εκτελεί ένα έργο μεγάλης χρονικής διάρκειας χωρίς να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του. Εκφράζει δηλαδή την αντίσταση του οργανισμού στη κόπωση. Αυτός ο όρος από πολλούς εκλαμβάνεται ως «γενική φυσική κατάσταση»

Η αερόβια άσκηση ορίζεται ως μια σειρά από ασκήσεις αντοχής που έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν τον καρδιακό ρυθμό για μία χρονική περίοδο.

Καθώς το φορτίο στους μύες αυξάνεται και απαιτείται περισσότερο οξυγόνο, το σώμα μας αντιδρά με την αύξηση του αναπνευστικού μας ρυθμού ώστε να μεγιστοποιήσουμε την ποσότητα του οξυγόνου που κυκλοφορεί στο αίμα. Οι κοινές αερόβιες ασκήσεις που χρησιμοποιούνται σε μία αεροβική προπόνηση περιλαμβάνουν: το περπάτημα, την ποδηλασία, το τρέξιμο, το κολύμπι, το χορό, την αεροβική στο νερό και το ελλειπτικό.

Σε αντίθεση με τις ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, η αερόβια προπόνηση στοχεύει να βελτιώσει τη συνολική καρδιαγγειακή μας αντοχή, ενώ καίμε θερμίδες. Με την τακτική αερόβια προπόνηση, το σώμα εκδηλώνει μια ποικιλία παροχών, όπως η βελτιωμένη αερόβια ικανότητα και η μειωμένη πιθανότητα τραυματισμού. Πιο συγκεκριμένα τα οφέλη της αερόβιας άσκησης είναι:

1.Άσκηση για πρόληψη
και αντιμετώπιση
καρδιαγγειακών παθήσεων
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως οι γιατροί συστήνουν περπάτημα σε άτομα με  καρδιαγγειακά προβλήματα. Η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά και πιο δυνατή καρδιά σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής. Είναι εντυπωσιακά τα δεδομένα που έχουν συσσωρευτεί σχετικά με τα οφέλη της άσκησης στην πρόληψη και την αντιμετώπιση των καρδιοπαθειών. Τα αποτελέσματα πολλές φορές υπερβαίνουν σημαντικά τα οφέλη από πολλές ιδανικές φαρμακευτικές θεραπείες, ειδικά σε ήπιες και μέτριες μορφές των παθήσεων.

2.Άσκηση για καλύτερη διάθεση
Ένα όφελος της άσκησης που συχνά παραβλέπεται είναι η θετική επίδραση στην ψυχική διάθεση. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι ενδορφίνες. Οι ενδορφίνες είναι χημικές ουσίες που παράγονται στον εγκέφαλο και μπορούν να επιδράσουν θετικά στην διάθεση. Οι φυσική άσκηση συνιστάται επίσημα για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Γι αυτό όταν είστε μελαγχολικοί γυμναστείτε!

3.Άσκηση για πρόληψη και
αντιμετώπιση του
σακχαρώδη διαβήτη
Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μία επιδημία που προσβάλλει τα οικονομικά αναπτυγμένα κράτη και προβλέπεται ότι στα επόμενα χρόνια θα πάσχει τεράστιο μέρος του πληθυσμού. Η άσκηση μπορεί να προλάβει και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη. {div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

4.Άσκηση για γερά πνευμόνια
Η αερόβια άσκηση εκτός από το καρδιαγγειακό, έχει θετικές επιδράσεις και στο αναπνευστικό σύστημα.  Φυσιολογικά, οι πνεύμονες σπάνια προσβάλλονται από θανατηφόρες παθήσεις. Στον ανεπτυγμένο κόσμο μπορεί να προσβληθούν μόνο μετά από χρόνια καπνίσματος. Η άσκηση δεν μπορεί να προλάβει την βλάβη που προκαλεί το κάπνισμα στους πνεύμονες, αλλά εφόσον έχει εγκατασταθεί η νόσος έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά τα συμπτώματα και την ποιότητα ζωής.

5.Άσκηση για γερά κόκαλα
Τα κόκαλα και οι αρθρώσεις τρέφονται με την άσκηση. Με την άσκηση η αποθήκευση ασβεστίου γίνεται πιο αποδοτικά και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμού ή οστεοπόρωσης.

6.Άσκηση για πρόληψη
του καρκίνου
Έχει παρατηρηθεί πως η άσκηση μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης αρκετών τύπων καρκίνου όπως για παράδειγμα του εντέρου και του μαστού. Χρειάζεται να κάνουμε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας ώστε να εντάξουμε και την άσκηση. Η σωματική άσκηση  βοηθά κατά του καρκίνου διότι μεταξύ άλλων συμβάλλει κατά της παχυσαρκίας και του υπερβολικού βάρους σώματος. Η παχυσαρκία είναι από τις κύριες αιτίες πρόκλησης καρκίνου.

7.Άσκηση για χαμηλή
χοληστερίνη
Τα οφέλη της άσκησης στην χοληστερίνη είναι επιβεβαιωμένα εδώ και καιρό, και η άσκηση μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι η καλύτερη «θεραπεία» για καλύτερο προφίλ λιπιδίων.

8.Άσκηση για λιγότερα
κρυώματα
Η άσκηση συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Σε περιπτώσεις απουσίας άσκησης ή υπερβολικής άσκησης (όπως σε επαγγελματίες αθλητές) ,η άμυνα του οργανισμού μειώνεται σημαντικά. Καλύτερη άμυνα σημαίνει λιγότερα κρυώματα το χειμώνα και γενικότερα λιγότερες λοιμώξεις.

9.Άσκηση για ιδανικό βάρος
Δυστυχώς μόνο μια δίαιτα δεν αρκεί για να φτάσουμε το επιθυμητό βάρος. Με την γυμναστική και ιδιαίτερα με την αερόβια άσκηση πετυχαίνουμε το στόχο μας πιο γρήγορα καθώς ενεργοποιούμε την καύση του λίπους.

10.Άσκηση για καλό ύπνο
Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου πάσχει από διαταραχές ύπνου. Οι αιτίες μπορεί να είναι πολλές, αλλά η καλύτερη λύση είναι η συχνή άσκηση. Η άσκηση εξασφαλίζει φυσικά χωρίς «ανεπιθύμητες ενέργειες» σημαντική βελτίωση στην ποιότητα του ύπνου. Αυτά είναι τα σημαντικότερα οφέλη της αερόβιας άσκησης. Πιθανόν να υπάρχουν κι άλλα που δεν έχουν διερευνηθεί εκτενέστερα. Συνολικά η άσκηση εξασφαλίζει μια πολύ καλή ποιότητα ζωής για πολλά και καλά χρόνια.

Πηγή: healthview.gr, Fitblaster.com

Κατερίνα Καραγιάννη
Απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών
με ειδικότητα κολύμβησης