Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020

ev media-logo

Ποδήλατο. Επιστροφή στα παιδικά μας χρόνια. Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη (απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών)

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε να διηγηθούμε κάποιες ιστορίες με το ποδήλατο. Η θέα ενός ποδηλάτου φέρει παιδικές αναμνήσεις που αφορούν ατελείωτες ώρες παιχνιδιού, εντυπωσιακές διαδρομές, κόντρες με τους φίλους μας, τούμπες.

podilatikos-athltiko

Προσωπικά θυμάμαι ένα παιχνίδι που το είχαμε ονομάσει «κλεισιματάκια» όπου προσπαθούσαμε σε καθορισμένο χώρο να κλείσουμε τους άλλους αναβάτες ώστε να χάσουν την ισορροπία τους. Νικητής ήταν αυτός που θα πατούσε το έδαφος τελευταίος. Το ποδήλατο όμως δεν ανήκει μόνο στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους.

Η ποδηλασία αποτελεί μια πολύ καλή μορφή αερόβιας άσκησης που επιφέρει σημαντικά οφέλη στο καρδιαγγειακό, αναπνευστικό και ανοσοποιητικό σύστημα. Γυμνάζει πολύ καλά τα πόδια, τη κοιλιά, τη ράχη και τους γλουτιαίους μυς.

Είναι η καλύτερη άσκηση ισορροπίας και βελτιώνει τον νευρομυϊκό συντονισμό. Επίσης βοηθά ιδιαίτερα στην καταπολέμηση συμπτωμάτων μελαγχολίας ή κατάθλιψης καθώς δίνει την αίσθηση ελευθερίας και χαλάρωσης. Το μόνο αρνητικό ίσως είναι ότι δεν γυμνάζονται έντονα τα χέρια.

Πέρα όμως από τα οφέλη στην υγεία μας που είναι ήδη γνωστά, το ποδήλατο αποτελεί ένα εύχρηστο μέσο μεταφοράς που εξοικονομεί χρόνο, χρήμα και νεύρα.

Με τη χρήση ποδηλάτου κινούμαστε άνετα χωρίς να προβληματιζόμαστε για το που θα παρκάρουμε κάτι που μας γλιτώνει από περιττό χρόνο και άσκοπο εκνευρισμό. (περιττό να σας πω ότι τώρα με τα έργα, μετακινούμαι πολύ πιο γρήγορα με το ποδήλατο παρά με το αυτοκίνητο).

Παράλληλα γλιτώνουμε χρήματα που θα σπαταλούσαμε για καύσιμα ενώ ταυτόχρονα πηγαίνουμε στη δουλειά και καίμε τις περιττές θερμίδες που καταναλώνουμε. Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε ότι με το ποδήλατο συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος από τοξικά αέρια και στη μείωση της ηχορύπανσης.

Για την αποφυγή τραυματισμών πρέπει να κάνουμε τις κατάλληλες προσαρμογές. Το βασικότερο είναι το ύψος της σέλας. Όταν ποδηλατούμε το πόδι μας πρέπει να είναι χαλαρά τεντωμένο τη στιγμή που το πετάλι βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο.

Το κεφάλι, τα χέρια και οι ώμοι πρέπει να είναι χαλαροί και η πλάτη να μην καμπουριάζει. (αν θέλετε να μάθετε για τις ακριβείς ρυθμίσεις του ποδηλάτου, μπορείτε να επισκεφτείτε το www.romasprotraining.gr ή /www.hellenic-cycling.gr). {div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

Παρόλα τα θετικά του ποδηλάτου, καθημερινά συμβαίνουν ατυχήματα με ποδηλάτες που αρκετά από αυτά είναι θανατηφόρα. Ο μη σεβασμός των οδηγών Ι.Χ. απέναντι στους ποδηλάτες ή μη τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους ίδιους τους ποδηλάτες, οδηγούν σε άσχημες συνέπειες.

Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια παρά τον αυξημένο αριθμό αναβατών στους δρόμους, έχει παρατηρηθεί μείωση των ατυχημάτων.

Οι ποδηλάτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στους δρόμους και να μη θεωρούν ότι βρίσκονται μόνοι τους. Το βασικότερο είναι ότι πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Να κινούνται στο δεξί κομμάτι του δρόμου και να δείχνουν με τα χέρια τους τις προθέσεις τους.

Να φορούν το ειδικό κράνος και ευδιάκριτα ρούχα. Αν μετακινούνται βραδινές ώρες πρέπει να έχουν φώτα. Τέλος πρέπει να συντηρούν τακτικά το ποδήλατο τους και να μην οδηγούν όταν η υγεία τους δεν είναι σε καλή κατάσταση. Η ορθή χρήση του ποδηλάτου μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την σωματική και ψυχική μας υγεία αλλά επίσης μπορεί να βελτιώσει και την καθημερινότητα μας.

Μπορούμε να γίνουμε ξανά παιδιά και να χρησιμοποιούμε αυτό το αγαπητό μέσω μεταφοράς. Και για να προλάβω τη σκέψη κάποιων ότι το Καρπενήσι δεν είναι κατάλληλη πόλη για ποδηλασία, εν μέρει συμφωνώ, είναι όμως καλύτερη από άλλες μεγαλουπόλεις που δεν ξέρεις σε πια διασταύρωση θα έχεις μια άσχημη συνάντηση…


 

Πηγή: www.podilates.gr

Κατερίνα Καραγιάννη

Απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α Αθηνών, με ειδικότητα κολύμβησης