Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019

ev media-logo

Οι αριστούχοι των Πανελληνίων στην Ευρυτανία εξομολογούνται στα «Ευρυτανικά Νέα» - Το κοπιαστικό διάβασμα, οι στόχοι, οι συμβουλές και οι φιλοδοξίες

Συνηθίζεται να αποκαλούνται από τα ΜΜΕ ως «οι πρώτοι των πρώτων»· είναι οι μαθητές και μαθήτριες οι οποίοι στον μαραθώνιο των πανελληνίων εξετάσεων επένδυσαν εκατοντάδες ώρες εξαντλητικού διαβάσματος, ξενύχτησαν αρκετά βράδια πάνω από τα βιβλία, αφιέρωσαν τα Σαββατοκύριακά τους σε επαναλήψεις ύλης μαθημάτων και όχι σε βόλτες με φίλους.

panellinies-aristouxoi-2014-kolaz

Από αριστερά: Αγαπούλα Παπακωνσταντίνου, Αλεξάνδρα Καρπερού και Νεφέλη Γραμματίκα – Παυλίδου


Πριν λίγες ημέρες, ωστόσο, είδαν τους κόπους τους να αποδίδουν καρπούς. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων έφερε την Αγαπούλα Παπακωνσταντίνου, την Αλεξάνδρα Καρπερού και τη Νεφέλη Γραμματίκα – Παυλίδου στην πρώτη τριάδα των πιο υψηλών βαθμών πρόσβασης: 18.52, 18.33 και 18.32 αντίστοιχα. Οι μαθήτριες του ΓΕΛ Καρπενησίου μίλησαν στα «Ευρυτανικά Νέα» για την επιτυχία τους, τις θυσίες που κατέβαλαν για τον στόχο που είχαν θέσει, τις φιλοδοξίες και τα μελλοντικά τους σχέδια.

Αγαπούλα Παπακωνσταντίνου: «Μου έλειψε η…  ξεκούραση»

Το απόλυτο 20 έγραψε στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας η αριστούχος του ΓΕΛ Καρπενησίου Αγαπούλα Παπακωνσταντίνου, σε ένα μάθημα που όπως η ίδια λέει, «απαιτεί γνώσεις και προηγούμενων ετών», δεν αρκεί η προσπάθεια στην τελευταία τάξη του λυκείου, οι βάσεις έχουν μπει ήδη από το γυμνάσιο.

«Μεγάλη βοήθεια είχα από τους καθηγητές στο σχολείο αλλά και από τους φροντιστές μου, γι αυτό και θέλω να τους ευχαριστήσω· ειδικά, όσον αφορά στους καθηγητές στο σχολείο, επειδή υπάρχει μια γενικότερη τάση απαξίωσής τους, θέλω να τους ευχαριστήσω ιδιαίτερα», τονίζει, όπως φυσικά και την οικογένειά της και όλους του συγγενείς της, «…οι οποίοι στάθηκαν δίπλα μου, ιδιαίτερα στις δύσκολες στιγμές κατά τη διάρκεια της χρονιάς».

«Όταν έκανα καλοκαιρινά μαθήματα, έβλεπα τις πανελλήνιες ως… παιχνίδι, δεν είχα μπει ακόμα στο κλίμα άγχους. Μετά, όταν άρχισαν τα σχολεία άρχισε το άγχος, έλεγα δεν θα γράψω τίποτα κλπ. Βλέποντάς το πιο ψύχραιμα όμως, τώρα, οι Πανελλήνιες είναι απλώς μια εξέταση, δεν θέλουν άγχος, είναι όμως δύσκολο να μην αγχωθείς» επισημαίνει στον απολογισμό της, φανερά ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα των κόπων της.

Κόποι που μεταφράζονταν σε περισσότερες από 6 ώρες διαβάσματος καθημερινά, όπως επισημαίνει: «Έκανα φροντιστήρια το βράδυ, ώστε το μεσημέρι να μπορώ να ξεκουράζομαι, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω. Τελείωνα τα φροντιστήρια γύρω στις 21.00 και μετά διάβαζα, άλλες φορές ως τις 12.00 τα μεσάνυχτα και άλλες φορές ως τις 3.00 τα ξημερώματα. Συνολικά, δηλαδή, περισσότερες από πέντε με έξι ώρες διάβασμα καθημερινά».

«Τι μου έλειψε πιο πολύ; Η… ξεκούραση», απαντά η Αγαπούλα, που ήρθε στο Καρπενήσι στην Γ’ Δημοτικού, καθώς μέχρι τότε ζούσε με την οικογένειά της στη Νάξο.

«Θα επιλέξω σχολή με βάση αυτό που αγαπώ και όχι βάσει επαγγελματικής αποκατάστασης. Άλλωστε, μετά από 5 χρόνια αλλάζουν πολλά. Εάν κάποιος είναι καλός στη δουλειά του και το θέλει πολύ, θα πετύχει, αργά ή γρήγορα», λέει η ίδια. Τις επόμενες ημέρες θα κληθεί να καταθέσει μηχανογραφικό δελτίο, ωστόσο ακόμα δεν έχει καταλήξει στο τι θέλει πιο πολύ: «Από την Γ’ Γυμνασίου κιόλας, ήθελα να ασχοληθώ με την έρευνα στη Φυσική, κάτι που σε Τμήματα μεταφράζεται είτε το Φυσικό είτε Ηλεκτρολόγων/Μηχανολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Βέβαια, από την άλλη, μου αρέσει να βοηθάω τους ανθρώπους, στοιχείο που με οδηγεί και προς την Ιατρική, αλλά δεν ξέρω αν θα το επιλέξω. Θα δω τι με «γεμίζει» περισσότερο και θα αποφασίσω», σημειώνει.

Πρώτη προτεραιότητα η Αθήνα, δίχως να αποκλείει όμως ούτε τη Θεσσαλονίκη ούτε την Πάτρα.

Ακόμα και ιδιαίτερα μαθήματα (στη Φυσική, τη Βιολογία και την Έκθεση) μέσω… Skype περιλάμβανε το πρόγραμμα της 18χρονης μαθήτριας, που ευχαριστεί και τους συμμαθητές της για το επίπεδο συνεργασίας που επέδειξαν.

Το ενδεχόμενο του εξωτερικού, τέλος, δεν υπάρχει στο μυαλό της ως άμεση προτεραιότητα: «Υπάρχει μια άποψη ότι τα πανεπιστήμια εδώ στην Ελλάδα είναι υποδεέστερα από τα αντίστοιχα του εξωτερικού. Εγώ ξέρω, όμως, ότι ένα πτυχίο στο Μετσόβιο, στο εξωτερικό μετράει ως μεταπτυχιακό. Πιστεύω ότι είναι τρομερά υψηλό το επίπεδο στα ελληνικά πανεπιστήμια, παρά τα όσα λέγονται. Γι’ αυτό και δεν μου πέρασε από το μυαλό, ως πρώτη επιλογή, να σπουδάσω στο εξωτερικό. Τώρα, για κάποιο μεταπτυχιακό, δεν ξέρω, θα δείξει», καταλήγει.

Αλεξάνδρα Καρπερού: Δεύτερη φορά, με στόχο την Ιατρική

Τι και αν είχε καταφέρει πέρυσι την εισαγωγή της στη Φαρμακευτική Αθηνών; Η Αλεξάνδρα Καρπερού, του ΓΕΛ Καρπενησίου, είχε θέσει εξαρχής ως στόχο την Ιατρική, και έτσι πήρε τη μεγάλη απόφαση να «δώσει» για 2η φορά Πανελλήνιες εξετάσεις.

«Δυσκολεύτηκα να πάρω την απόφαση να δώσω ξανά πανελλήνιες, ακόμα και όταν είχα αρχίσει την προσπάθεια, είχα αμφιβολίες», λέει χαρακτηριστικά.

«Αν έφθασα ποτέ στα όρια μου; Ναι, είχα φθάσει στα όρια μου και δυσκολεύτηκα πολύ, αλλά είχα έναν στόχο και δεν θα τα παρατούσα, ήταν μεγάλο το κίνητρο», απαντά αφοπλιστικά.

Περιγράφοντας το καθημερινό της πρόγραμμα, σημειώνει: «Ξυπνούσα νωρίς, συνήθως είχα το πρωί φροντιστήριο, και μετά πήγαινα στο σπίτι για διάβασμα, αλλά και κάποιες βόλτες τα απογεύματα. Όσο βέβαια πλησίαζε ο καιρός, περιορίστηκαν οι έξοδοι. Διάβαζα πολύ, γενικά. Χρειάστηκε να ξενυχτήσω αρκετά, είμαι όμως ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα». Το 19,7 που έγραψε σε Βιολογία και Μαθηματικά Γενικής, τη δικαιώνει.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ απευθύνει προς τους γονείς της, οι οποίοι τη στήριξαν, αν και «όλοι στάθηκαν δίπλα στην προσπάθειά μου», συμπληρώνει και ανυπομονεί για τον Σεπτέμβριο: «Ανυπομονώ να γνωρίσω τη φοιτητική ζωή, αν και δεν θα είναι εύκολη, λόγω των απαιτήσεων της Ιατρικής. Κουράστηκα πολύ και ανυπομονώ για τη φοιτητική ζωή», λέει.

«Σπουδές στο εξωτερικό; Προς το παρόν δεν το σκέφτομαι, αλλά δεν θα έλεγα όχι, ίσως, μελλοντικά», δηλώνει στα «Ευρυτανικά Νέα».

Νεφέλη Γραμματίκα -  Παυλίδου: Με το βλέμμα  στη Γερμανία

Στόχο να εισαχθεί σε Ιατρική Σχολή της Γερμανίας έχει θέσει η Νεφέλη Γραμματίκα – Παυλίδου, που αν και θα καταθέσει μηχανογραφικό, ωστόσο ευελπιστεί να γίνει δεκτή σε πανεπιστήμιο του Βερολίνου: «Συνήθως ένας βαθμός κοντά στο 19 εξασφαλίζει απευθείας πρόσβαση σε γερμανικά πανεπιστήμια. Τώρα περιμένω να δω εάν θα μου στείλουν ένα τεστ που δίνουν οι φοιτητές Ιατρικής της Γερμανίας τον Αύγουστο». «Έχω κι άλλο διάβασμα μέσα στο καλοκαίρι!», συμπληρώνει.

Στην απόφασή της να κυνηγήσει το γερμανικό όνειρο, η Νεφέλη εξηγεί πως έχει εμπειρία από τη Γερμανία ως χώρα, της αρέσει η φοιτητική ζωή εκεί, ενώ εκτιμά το «πολύ καλό επίπεδο των πανεπιστημίων».

Στο ενδεχόμενο που δεν καταφέρει να φύγει για σπουδές στη Γερμανία, η Ιατρική Αθηνών φαντάζει ως η πρώτη επιλογή για την ίδια.

«Τι θα συμβούλευα κάποιον που ετοιμάζεται για πανελλήνιες; Να κατανοήσει ότι είναι απλά ένας χρόνος. Να κάνει τις θυσίες που είναι διατεθειμένο το κάθε παιδί να κάνει, να πιέσει τον εαυτό του λίγο παραπάνω, γιατί αξίζει πραγματικά. Ακόμα και το ένα τέταρτο που κάθε μέρα θα προσπαθήσει περισσότερο, θα αποδώσει 100%. Είναι μια χρονιά απαιτητική, που απαιτεί κυρίως ωριμότητα. Ο καθένας ανάλογα με τους στόχους του, διαβάζει και ανάλογα. Πιστεύω ότι το πιο δύσκολο κομμάτι, τουλάχιστον για μένα, ήταν να αποφασίσω να διαβάσω. Α, και να μάθει να γράφει… συμβατικά στην Έκθεση», δηλώνει με μικρή δόση παραπόνου, καθώς ο βαθμός της στο μάθημα της Έκθεσης (13,9) την προσγείωσε απότομα: «Τώρα δεν θα έγραφα την ίδια έκθεση γιατί κατάλαβα εκ των υστέρων τι προϋποθέσεις είχαν δοθεί στους βαθμολογητές για τη διόρθωση και τι ζητούσαν στη βαθμολόγηση, τα οποία προσωπικά θεωρώ παράλογα».

«Μου έλειψε κυρίως το να μπορώ να είμαι ξέγνοιαστη μερικά απογεύματα που θα ήθελα να ξεκουράζομαι, έπρεπε όμως να διαβάσω», λέει μιλώντας για τα πράγματα που στερήθηκε· το μπαλέτο, πάντως, το συνέχισε και τη φετινή χρονιά.

«Ευχαριστώ τους γονείς μου, που είχαν την υπομονή να με αντέξουν φέτος, ήταν μια σκληρή χρονιά γι αυτούς, και οπωσδήποτε τους καθηγητές μου στο σχολείο και τους φροντιστές μου», προσθέτει και στέκεται στην ανάγκη σωστής διαχείρισης του χρόνου: «Ελάχιστες φορές αναγκάστηκα να ξενυχτήσω. Είναι σημαντικό να ξεκουράζεται κανείς. Λιγότερο από 6 ώρες ύπνου, απαγορεύεται. Το Σαββατοκύριακο είναι ο πιο χρήσιμος χρόνος μέσα στην εβδομάδα για επανάληψη. Καλύτερα ένας μαθητής να πάει για καφέ μια καθημερινή μέρα, παρά μέσα στο σαββατοκύριακο», λέει χαρακτηριστικά.

«Μερικά μαθήματα τα αγάπησα πάρα πολύ, κι είναι πολύ σημαντικό αυτό, καθώς για να καθίσεις να διαβάσεις κάτι πρέπει να το κάνεις δικό σου, να σε ενδιαφέρει», καταλήγει η Νεφέλη.

Γιώργος Ζαλοκώστας