Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2019

ev media-logo

Μια Ευρυτάνισσα στο θεατρικό σανίδι. Η Αφροδίτη Φλώρου, από το Μικρό Χωριό, πρωταγωνιστεί σε παράσταση στην Αθήνα

Ανήκει στη νέα γενιά των Ελλήνων ηθοποιών, έχοντας ωστόσο καταγράψει μια ανοδική πορεία στο θέατρο τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος για την καταγόμενη από την Ευρυτανία και το Μικρό Χωριό, 26χρονη Αφροδίτη Φλώρου, που με αφορμή το νέο έργο στο οποίο συμμετέχει, παραχώρησε συνέντευξη στα «Ευρυτανικά Νέα».afroditi-florou1

Η Αφροδίτη Φλώρου, το γένος Μιχαηλίδου, έκανε τα πρώτα της βήματα στο θέατρο ερασιτεχνικά πριν περίπου πέντε χρόνια και παράλληλα άρχισε να ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων. Πριν λίγες ημέρες έκανε πρεμιέρα στην Αθήνα το έργο «Με δύναμη από την Κηφισιά», όπου συμμετέχει σε πρωταγωνιστικό ρόλο -στην 5η της παρουσία σε θεατρική παράσταση. Μιλώντας στα «Ευρυτανικά Νέα», η 26χρονη ξετυλίγει το κουβάρι της ενασχόλησής με την υποκριτική & τη συγγραφή θεατρικών έργων, αναφέρεται στο νέο έργο, δηλώνει πως ο τόπος καταγωγής της την έχει καθορίσει και διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό και δίνει το σύνθημα για την ανάγκη αποκέντρωσης του θεάτρου.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΡ. Πριν λίγες ημέρες άνοιξε η αυλαία του έργου «Με δύναμη από την Κηφισιά»*, της Εμμανουέλας Κοντογιώργου, όπου είστε μία από τις τέσσερις ηρωίδες. Μιλήστε μας για το έργο, τις πρώτες αντιδράσεις του κοινού και τον ρόλο σας στην παράσταση.

ΑΠ. Το «Με Δύναμη από την Κηφισιά» είναι μια κωμωδία του 1994 που πλέον θεωρείται κλασσική και μετρά πολλά θεατρικά ανεβάσματα στο ενεργητικό της. Ήταν λοιπόν μεγάλη πρόκληση για εμάς, γιατί έπρεπε να καταφέρουμε να «μηδενίσουμε το κοντέρ» και να διαβάσουμε την ιστορία από την αρχή. Τέσσερις (4) γυναίκες με κοινωνικό κύρος και μεγάλη οικονομική άνεση, προσπαθούν να οργανώσουν ένα ταξίδι στην Ταϊλάνδη, ένα ταξίδι που για την κάθε μια σημαίνει κάτι διαφορετικό. Ωστόσο το ταξίδι μονίμως αναβάλλεται.

Το έργο αυτό στην πρώτη του ανάγνωση φάνταζε -για μένα τουλάχιστον- μια ανάλαφρη κωμωδία. Πολλοί ρωτούν: τι ενδιαφέρον έχει ένα έργο στο οποίο ακούμε 4 γυναίκες που έχουν όλα τα προβλήματά τους λυμένα, να παραπονιούνται για ένα ταξίδι; Η δική μου απάντηση είναι: ακριβώς αυτό είναι το ενδιαφέρον. Η Κηφισιά, κατά τη δική μου ανάγνωση, σκιαγραφεί με πολύ γλαφυρό τρόπο την αδυναμία του ανθρώπου να διαχειριστεί την ελευθερία του. Πολλές φορές εφευρίσκουμε μόνοι μας εμπόδια, από φόβο να πάμε παρακάτω. Το κοινό νομίζω πως ξαφνιάστηκε ευχάριστα. Τόσο γιατί είμαστε όλες νέες ηθοποιοί, όσο γιατί είδε μια νέα προσέγγιση τόσο σκηνοθετικά, σκηνογραφικά αλλά και ερμηνευτικά. Δεν θέλαμε να ανακυκλώσουμε τα κλισέ μιας «κηφισιώτικης» συμπεριφοράς. Η Αλέκα, την οποία υποδύομαι, όντως υποφέρει που έχασε τον σύντροφό της «για ένα κιλοτάκι μωβ». Μπορεί οι λόγοι για τους οποίους υποφέρει να είναι αφελείς, αλλά αυτή δεν το ξέρει, κι αυτό είναι το κωμικό.

ΕΡ. Πως ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με την υποκριτική; Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για την πορεία σας στο θέατρο.

ΑΠ. Από μικρή ηλικία είχα έρωτα με τα βιβλία. Διάβαζα μανιωδώς. Έτσι, τελειώνοντας το σχολείο πέρασα στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Όταν διάβαζα, όμως, μια ιστορία έπλαθα τόσο έντονες εικόνες που ένιωθα την ανάγκη οπωσδήποτε να τη ζωντανέψω. Οπότε το επόμενο βήμα γι΄ αυτό το μαγικό ζωντάνεμα ήταν το θέατρο. Σ’ αυτό συνέβαλε κι ο θείος μου, Θανάσης Μιχαηλίδης, που είναι ηθοποιός κι κατάγεται επίσης από το Μικρό Χωριό. Σε κάθε παράστασή του τον ζήλευα και τον έβλεπα σαν τον πιο τυχερό άνθρωπο του κόσμου! Άρχισα λοιπόν να ασχολούμαι με το θέατρο ερασιτεχνικά, και παράλληλα με τη συγγραφή θεατρικών έργων. Το 2014 η ομάδα στην οποία συμμετείχα, πήρε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεάτρου EliArt, σε ένα κείμενο που είχα γράψει η ίδια. Κάπως έτσι το πήρα απόφαση. Συνεχίζω να γράφω για το θέατρο κι έχω την τύχη να βλέπω τα έργα μου να παίζονται. Η Κηφισιά είναι η 2η επαγγελματική μου δουλειά. Τη χειμερινή σεζόν συμμετείχα επίσης στην “e-ktatoria”, έργο το οποίο έγραψα και σκηνοθέτησα η ίδια.

afroditi florou_ithopoios_2

ΕΡ. Ξέρουμε ότι κατάγεστε από το Μικρό Χωριό. Τι σχέσεις έχετε με τον τόπο και τι σημαίνει για εσάς;

ΑΠ. Το χωριό είναι καταφύγιο. Μπορεί να μη μεγάλωσα εδώ αλλά το έχω ζήσει αρκετά. Ήταν πάντα επιλογή μου να γυρίζω σε αυτό. Δεν νομίζω ότι μπορώ να βρω τις κατάλληλες λέξεις για να περιγράψω την επίδραση που μου έχει ασκήσει. Θα πω απλά πως μεγαλώνοντας καταλαβαίνω πως με έχει καθορίσει σε τεράστιο βαθμό.

ΕΡ. Γενικότερα, πως θα αξιολογούσατε την κατάσταση στο ελληνικό θέατρο σήμερα; Σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί από την κρίση και πόσο έχει αλλάξει η σχέση με το κοινό -με την έννοια ότι πλέον ο θεατής θα εξετάσει πληρέστερα το που θα δώσει τα λεφτά του-;

ΑΠ. Μεγάλωσα μέσα στην οικονομική κρίση, οπότε είχα απενοχοποιήσει από την αρχή την ενασχόληση με το θέατρο στο μυαλό μου. Σκεφτόμουν: αφού έτσι κι αλλιώς όλα τα επαγγέλματα πλήττονται και κανένα δε σου εξασφαλίζει πλέον «ζωή χαρισάμενη» κάνε ό,τι σε ευχαριστεί. Τώρα ως προς το κοινό, δε γνώρισα τις προ κρίσης εποχές, οπότε δε μπορώ να συγκρίνω πώς σκεφτόταν τότε και σήμερα. Αυτό που βιώνω σήμερα όμως και το ξέρω, είναι ότι το θέατρο χρειάζεται αποκέντρωση. Στην Αθήνα οι παραστάσεις είναι αμέτρητες και ο ανταγωνισμός ασφυκτικός. Πολλές φορές η ανταπόκριση του κοινού κρίνεται από άλλους παράγοντες που αφορούν ζητήματα marketing κι όχι την ουσία της τέχνης, με αποτέλεσμα πραγματικά καλές παραστάσεις να μένουν στην αφάνεια, κι αυτό είναι κρίμα. Το θέατρο είναι παιδεία, και δεν πρέπει να αποτελεί προνόμιο μόνο των μεγαλουπόλεων. Γι’ αυτό το λόγο η Κηφισιά έκανε περιοδεία πέρυσι και θα κάνει και φέτος. Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση κι αξίζει πραγματικά τον κόπο.


*Μετά τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα, η Εταιρεία Θεάτρου «Σπίτι της» παρουσιάζει στην Αθήνα το θεατρικό έργο των Δημήτρη Κεχαϊδη και Ελένης Χαβιαρά «Με δύναμη από την Κηφισιά», σε σκηνοθεσία Εμμανουέλλας Κοντογιώργου. Το καλοκαίρι η παράσταση θα παιχτεί και εκτός Αθηνών, σε Λαμία, Κόρινθο, Χαλκίδα, Μάνη, Ηράκλειο και Ρέθυμνο.


Θέατρο Φούρνος

Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολις Εξαρχείων, Αθήνα (πλησίον Λεωφ. Αλεξάνδρας)

Τηλέφωνο: 2106460748

Περίοδος παραστάσεων: από 8 έως 30 Μαΐου 2019

Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη, στις 21:15