Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2020

ev media-logo

ΕΛΜΕ Ευρυτανίας: Με προβλήματα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να μη διαμορφωθούν μαθητές «δύο ταχυτήτων»

Την κατάσταση που επικρατεί την παρούσα στιγμή στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καταγράφει με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ευρυτανίας. Οι συνδικαλιστές καθηγητές σημειώνουν τη διάθεση συνεργασίας που επέδειξαν από την πρώτη στιγμή οι εκπαιδευτικοί («δεν κάναμε απλά το καθήκον μας, κάναμε αυτό που εμείς οι ίδιοι χρειαζόμαστε, για να σταθούμε όρθιοι»), καταγράφουν ωστόσο μια σειρά από προβλήματα και δυσλειτουργίες, που δυσχεραίνουν το εγχείρημα. Ζητούν δε να αποτραπεί «η διαμόρφωση μέσα στο Δημόσιο Σχολείο μαθητών δύο ταχυτήτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης των οικογένειών τους».laptop-working1

«Από την πρώτη στιγμή που ανεστάλη η λειτουργία των σχολικών μονάδων», αναφέρει η ΕΛΜΕ, «οι εκπαιδευτικοί άμεσα και με δική τους πρωτοβουλία δημιούργησαν δίκτυα επικοινωνίας με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους, για να τους στηρίξουν ψυχολογικά και να τους υποδείξουν με ποιον τρόπο έπρεπε να αντιμετωπίσουν την καινούρια κατάσταση. Στη συνέχεια και σε χρόνο πριν την ανάληψη πρωτοβουλίας από το Υ.ΠΑΙ.Θ αναπτύχθηκαν οι πρώτες διαδικτυακές κοινότητες μάθησης, με όποιο μέσο κρίθηκε κάθε φορά προσφορότερο, προκειμένου να μην αποκοπούν οι μαθητές μας από τη μαθησιακή διαδικασία».

«Η στάση και η αντίδραση των εκπαιδευτικών προέκυψε όχι μόνο από την επαγγελματική τους ευσυνειδησία, αλλά και από την βαθύτερη ανάγκη τους για επικοινωνία με το σχολείο και την τάξη από την οποία ξαφνικά απομακρύνθηκαν. Δεν κάναμε απλά το καθήκον μας, κάναμε αυτό που εμείς οι ίδιοι χρειαζόμαστε, για να σταθούμε όρθιοι.  Για αυτό τον λόγο και δεν υπήρξε άρνηση από την μεριά των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν αυτή σε δεύτερο χρόνο ανακοινώθηκε από το Υπουργείο και παρά το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί μόνον επικουρικά στην πραγματική και διά ζώσης διδασκαλία», τονίζουν οι καθηγητές και επισημαίνουν τα εξής:

«• η πλατφόρμα webex της εταιρείας cisco δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

• το εγκαταλελειμμένο από το 2011 ψηφιακό σχολείο και το απαρχαιωμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν άντεξαν τις αυξημένες ανάγκες της τρέχουσας συγκυρίας για την εγγραφή σε αυτό των μαθητών. 

• το εγχείρημα πραγματοποιήθηκε βιαστικά, χωρίς οργάνωση και σοβαρό σχεδιασμό, με το άγχος της επικοινωνιακής διαχείρισης από το Υ.ΠΑΙ.Θ, ενός μεγάλου κοινωνικού θέματος, της εκπαίδευσης των παιδιών μας. 

• Ένας μεγάλος αριθμός μαθητών και μαθητριών δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ούτε συσκευές των οποίων η τεχνολογία να επιτρέπει ουσιαστική και αποτελεσματική συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. (Το επιχείρημα του Υ.ΠΑΙ.Θ για συμμετοχή μέσω κλήσης από σταθερό τηλέφωνο, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία με το μαθητή να παρακολουθεί μάθημα ακούγοντάς το από τη συσκευή του τηλεφώνου).

• Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει σημαντικός αριθμός συναδέλφων.

• Υπάρχει ακόμη καθυστέρηση στην απόδοση δικαιωμάτων συμμετοχής στο webex σε πολλούς εκπαιδευτικούς. 

• Τίθεται σοβαρό ζήτημα με την εκχώρηση προσωπικών δεδομένων στις ιδιωτικές εταιρείες που «δωρίζουν» τα συστήματα τηλεκπαίδευσης».

Αιτούνται τα εξής:

• Να βρεθεί άμεσα λύση για τα προβλήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να αποτραπεί η διαμόρφωση μέσα στο Δημόσιο Σχολείο μαθητών δύο ταχυτήτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης των οικογένειών τους. Αδικία που με θεσμικό πλέον τρόπο επιβάλλεται από το ΥΠΑΙΘ. Να δοθεί σε όλα τα παιδιά η δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο και συσκευών).

• Να υπάρξει δέσμευση του Υ.ΠΑΙ.Θ για μακροπρόθεσμο και εθνικά χρηματοδοτούμενο σχεδιασμό για την εκπαίδευση που έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της από τις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας (…)».