Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

ev media-logo

Σε 2,5 ώρες… Αθήνα. Πότε ολοκληρώνεται και παραδίδεται το νότιο τμήμα του Ε65, τι προβλέπεται για τα διόδια

από την έντυπη έκδοση

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, καθώς αναμένεται να παραδοθεί πλήρως το νότιο τμήμα του, από ΠΑΘΕ μέχρι Ξυνιάδα, στα τέλη του 2021. Το τμήμα όμως "Κόμβος Καρπενησίου" στη Λαμία - ΠΑΘΕ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία τέλος του έτους. Δε θα υπάρχουν διόδια.e65-ioulios2020

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65. Πρόκειται για το τμήμα από τον κόμβο σύνδεσης με την εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Αλαμάνας έως και την Ξυνιάδα, παρακάμπτοντας τη Λαμία στη θέση Σταυρός.

Πιο αναλυτικά, το νότιο τμήμα του Ε65 είναι συνολικά 32,5 χιλιόμετρα. H συνολική πρόοδος κατασκευής ξεπερνά το 48,8%, ενώ από την αρχή του έργου έως και το 19ο χλμ. οι εργασίες ασφαλτόστρωσης έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιουνίου 2020, η συνολική πρόοδος κατασκευής του έργου αγγίζει το 49%, ενώ προχωρώντας σε επιμέρους ανάλυση οι σήραγγες παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 52,62%, οι γέφυρες και τα λοιπά τεχνικά 61,66%, τα ασφαλτικά 38,67% και οι χωματουργικές εργασίες 51,73%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα, συνολικού μήκους 77,5 χλμ., έχει ολοκληρωθεί και έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία. Η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα θα διαρκεί περίπου 3 ώρες, η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα 2 ώρες και 30 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα - Δομοκός 2 ώρες και 10 λεπτά. Η διαδρομή Καρπενήσι - Αθήνα θα διαρκεί περίπου δυόμισι ώρες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το νότιο τμήμα του Ε65 από Αλαμάνα, όπου συνδέεται με τον κόμβο της ΠΑΘΕ μέχρι Ξυνιάδα, παρουσιάζει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην κατασκευή του. Έχει μήκος 32,5 χλμ. και περιλαμβάνει μια δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ., 15 γέφυρες, 5 άνω και 6 κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) και 2 ημικόμβους (Ανθήλης και ΠΑΘΕ).

Επίσης, στη θέση Λιανοκλάδι, κατασκευάζονται: ένας αμφίπλευρος σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, ένα κέντρο ελέγχου & συντήρησης, αλλά και το κτήριο που θα εγκατασταθεί η τροχαία. Θα υπάρχει αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας, σκυροδέματος τύπου New Jersey στο μέσον. Το πλάτος του οδοστρώματος στα 19 πρώτα χιλιόμετρα είναι 23,30 μέτρα. Τέλος, στο 17ο χιλιόμετρο, κοντά στον κόμβο Καρπενησίου κατασκευάστηκε ο "μετωπικός σταθμός διοδίων Καρπενησίου".

Ολοκληρώνεται η διάνοιξη της σήραγγας Όθρυος

Μεγάλη είναι και η πρόοδος των εργασιών για τη διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας (οδικής) Όθρυος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, από τα συνολικά 2.983 μέτρα της σήραγγας έχουν διανοιχθεί 2.555 μέτρα που χωρίζονται σε 1.205 μέτρα στο βόρειο μέτωπο και 1.350 μέτρα στο νότιο μέτωπο. Για τη διάνοιξη, απομένουν 428 μέτρα και υπάρχει αισιοδοξία ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί.

Τέλος του '20 σε κυκλοφορία το Καρπενήσι-Αθήνα

Σημαντική εξέλιξη που αφορά την Ευρυτανία, αποτελεί η σχεδόν ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου τμήματος (ΠΑΘΕ - Σταυρός), μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων του Ε65: ο οδικός άξονας Καρπενησίου παρακάμπτει τη Λαμία στον “κόμβο Καρπενησίου” που κατασκευάστηκε στη θέση “Σταυρός” και ενώνεται απευθείας με την ΠΑΘΕ, συντομεύοντας έτσι τη διαδρομή Καρπενήσι - Αθήνα τουλάχιστον κατά 25 λεπτά.

Σύμφωνα με πληροφορίες,  οι προσπάθειες, οι οποίες καταβάλλονται είναι να δοθεί το τμήμα του Ε65 από “Κόμβος Καρπενησίου” μέχρι ΠΑΘΕ σε κυκλοφορία τέλος του έτους, νωρίτερα δηλαδή κατά ένα έτος από τη συνολική ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, που αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία στα τέλη του 2021.

Καρπενήσι-Αθήνα χωρίς διόδια στον Ε65

Να διευκρινίσουμε στο σημείο αυτό ότι ο οδικός άξονας Καρπενήσι - Λαμία και Καρπενήσι - Αθήνα, όπως πλέον διαμορφώνεται στον Ε65, δε θα έχει διόδια. Τα "διόδια Καρπενησίου", όπως έχουν χαρακτηριστεί από την κατασκευαστική εταιρεία, βρίσκονται αριστερά του οδικού άξονα προς Ξυνιάδα - Θεσσαλονίκη και όχι προς Λαμία - Αθήνα.

Κατά τη μελέτη κατασκευής του έργου, η αρχική πρόβλεψη ήταν να τοποθετηθούν τα διόδια στη διαδρομή "Κόμβος Καρπενησίου" - ΠΑΘΕ - Αθήνα. Ωστόσο, αυτό θα ήταν μεγάλη αδικία για τους Ευρυτάνες και σημαντικό πλήγμα για τον τουρισμό.

Τελικά, αποφασίστηκε τα διόδια να μετακινηθούν και να τοποθετηθούν στην αριστερή πλευρά του οδικού δικτύου προς Ξυνιάδα - Καρδίτσα. Για την αλλαγή αυτή, ισχυρό ήταν το επιχείρημα ότι στη διαδρομή Καρπενήσι - Αθήνα, λίγα χιλιόμετρα από τον κόμβο Καρπενησίου, οι οδηγοί συναντούν τα διόδια της Αγίας Τριάδας.