Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2018

ev media-logo

edse-logo

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

HELLENIC RESCUE TEAM EVRITANIAS

GGPP

ΙΟΥΛΙΟΣ 2008|Εγκαινιάστηκε το μοναδικό περιπατητικό μονοπάτι στην Ελλάδα. Βρίσκεται στον Προυσό, στην Μαύρη Σπηλιά

Η παρουσία πλήθους κόσμου από όλα τα μέρη της Ελλάδας, που θαύμασαν το φαράγγι, αλλά και την Μαύρη Σπηλιά αποδεικνύει ότι δεν χρειάζονται ούτε φανφάρες, ούτε πακτωλός χρημάτων για να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις που τιμούν και τον τόπο και τους διοργανωτές τους.

alt

Αλλά και το έργο από μόνο του δείχνει τον άλλο δρόμο για την ανάπτυξη του τόπου, γιατί στην περίπτωση αυτή συναντήθηκε η διάθεση ενός ευπατρίδη να προσφέρει, με το ανοιχτό μυαλό ενός δημάρχου να κατευθύνει την προσφορά στη σωστή κατεύθυνση, τη διάθεση ανθρώπων του δικού μας βουνού να διαθέσουν όρεξη, μεράκι και δουλειά και μαζί με όλους αυτούς ένας επιχειρηματίας, διανοούμενος και οραματιστής να εργάζεται, να συνεργάζεται και να οραματίζεται.

Θερμά συγχαρητήρια στον ευπατρίδη κ. Νίκο Ρισβά, στον δήμαρχο Προυσού κ. Θανάση Φέγγο, στους κ.κ. Κώστα Χουλιάρα, Χαράλαμπο Λελούδη και Βασίλη Μήτσιου για την δουλειά τους, οι οποίοι κατασκεύασαν το μονοπάτι αφιλοκερδώς.  Συγχαρητήρια, επίσης, και στον αιώνιο έφηβο κ. Χρήστο Στρεμμένο.

Ευχόμαστε το παράδειγμα αυτό να αποτελέσει κανόνα για όλους. Είτε αυτοί είναι πολίτες, είτε αυτοδιοικητικοί, είτε άνθρωποι των συλλόγων και των επιχειρήσεων.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΦΕΓΓΟΣ (δήμαρχος Προυσού): Δεν κρύβουμε την ικανοποίησή μας

Ο κ. Φέγγος, σε αποκλειστικές δηλώσεις του στα «Ευρυτανικά Νέα», είπε για το μοναδικό αναρριχητικό μονοπάτι στην Ελλάδα (Via Ferrata): «Είχαμε μια ευγενική προσφορά από τον δημότη μας, τον κ. Νικόλαο Ρισβά, εις μνήμη του πατέρα του Αχιλλέα Ρισβά. Του προτείναμε να γίνουν διάφορα έργα εις μνήμη του πατέρα του και τελικά αποφασίστηκε από κοινού να κάνουμε αυτό το αναρριχητικό μονοπάτι  (Via Ferrata), που εγκαινιάσαμε σήμερα, το οποίο είναι ένα μονοπάτι που συνδυάζει την πεζοπορία και την αναρρίχηση. Βέβαια, εμείς έχουμε προγραμματίσει να δημιουργήσουμε άλλα τρία μονοπάτια (Via Ferrata) σε διάφορα σημεία του Δήμου μας, γιατί έχουμε τουρισμό και θα πρέπει να δείξουμε στους επισκέπτες μας το φυσικό κάλλος του τόπου μας. Είναι πάρα πολλά τα σημεία του Δήμου μας που θέλουμε να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε, έτσι ώστε και να απολαμβάνουν το φυσικό κάλλος οι επισκέπτες μας, αλλά και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας για νέους ανθρώπους που θα έχουν σαν μέλημά τους τον σεβασμό στο περιβάλλον και στον επισκέπτη που έρχεται στον Δήμο μας».

Σε ερώτημά μας σχετικά με το πώς σκέφτηκε να προβεί σε ένα τέτοιο έργο, εκείνος μας απάντησε: «Μετά το πεζοπορικό μονοπάτι προς την Μαύρη Σπηλιά, υπάρχει το φαράγγι που στενεύει πολύ και γίνεται αρκετά επικίνδυνο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει ανάβαση από έναν απλό επισκέπτη. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να κάνουμε αυτό το αναρριχητικό μονοπάτι (Via Ferrata), έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει την δυνατότητα να συνεχίζει μέσα σε αυτό το δύσκολο φαράγγι και, ακολουθώντας το, να μπορεί να φτάσει έως τους Αγίους Αποστόλους. Να κάνει, δηλαδή, μια κυκλική διαδρομή περίπου 3,5 χλμ από την σιδερένια γέφυρα του Προυσού έως τους Αγίους Αποστόλους».

Ζητήσαμε ακόμα να μας σχολιάσει την αντίδραση του κόσμου μετά τα εγκαίνια του αναρριχητικού μονοπατιού και μας είπε: «Ο κόσμος έμεινε κατάπληκτος, μη έχοντας ξαναδεί ένα τέτοιο έργο, όπως και εμείς, άλλωστε, δεν κρύβουμε την ικανοποίησή μας. Τώρα μένει να εκπαιδεύσουμε δύο άτομα από τον Δήμο μας και στην συνέχεια με την βοήθεια των εκπαιδευτών να μπορούν οι επισκέπτες κάθε ηλικίας να απολαμβάνουν αυτή την εκπληκτική διαδρομή».

Ακόμη, τον ρωτήσαμε σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται τα τελευταία χρόνια με την άνοδο του τουριστικού ρεύματος στον δήμο Προυσού και εκείνος τόνισε: «Είναι γεγονός. Υπάρχει κυκλοφοριακό χάος, κυρίως τα τριήμερα, όπου η προσέλευση του κόσμου είναι μεγάλη. Είναι ένα από τα προβλήματα στο οποίο πρέπει άμεσα να σκύψουμε και να δώσουμε λύση. Καλό είναι να κάνουμε παρεμβάσεις με λίγα χρήματα, όπως κάναμε και σήμερα. Με ελάχιστα θα έλεγα χρήματα, μιας και το συγκεκριμένο έργο δεν ξεπερνά τις 10.000 ευρώ. Από κει και πέρα όμως, θα πρέπει να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα σε συνεργασία τόσο με την Περιφέρεια, όσο και με την Νομαρχία, ώστε να δοθεί άμεσα λύση μέσα στο έτος 2009».

Τέλος, του θέσαμε το ερώτημα για τον αν υπάρχει προοπτική να γίνει διαπλάτυνση και διεύρυνση του δρόμου Καρπενήσι – Προυσός και  εκείνος είπε: «Ο δρόμος Καρπενήσι - Προυσός είναι επισφαλής για τον τουρισμό που δέχεται και την αυξανόμενη κίνηση που έχει μέρα με την μέρα. Λόγω της δημιουργίας της γέφυρας Ρίου - Αντίρριου πύκνωσαν οι επισκέψεις των ανθρώπων και των αυτοκινήτων, γι’ αυτό και η Νομαρχία προχωράει σε δημοπράτηση της μελέτης του έργου, μιας και ο δρόμος Καρπενήσι - Προυσός ανήκει στην αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε το ύψος της δαπάνης για το έργο αυτό και από εκεί και πέρα θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια λύση».