Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

ev media-logo

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ. Το πρωί τον έχτιζαν, το βράδυ γκρεμιζόταν. 6,35 εκατ. ευρώ η νέα προκήρυξη

ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ψάχνουν νέο εργολάβο για να ολοκληρώσει το έργο. Εκδόθηκε νέα προκήρυξη με προϋπολογισμό 6,35 εκατ. ευρώ

agrafa dromos

Νέο εργολάβο για να συνεχίσει από εκεί που "τα παράτησε" ο προηγούμενος, ο οποίος κηρύχθηκε έκπτωτος, αναζητά η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας και προκηρύσσει νέα εργολαβία για την αποπεράτωση του πρώτου -ακόμα- τμήματος “Κρέντη - Βαρβαριάδα”

Στον οδικό άξονα "ΚΕΝΤΗ - ΒΑΡΒΑΡΙΑΔΑ - ΑΓΡΑΦΑ" εκτελούνται δύο εργολαβίες. Το τμήμα Α', "ΚΡΕΝΤΗ - ΒΑΡΒΑΡΙΑΔΑ" και το τμήμα Β', "ΒΑΡΒΑΡΙΑΔΑ - ΑΓΡΑΦΑ". Αυτή τη στιγμή το τμήμα Β' εκτελείται κανονικά με ευθύνη της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας, ενώ για το τμήμα Α' η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας προκηρύσσει νέο διαγωνισμό προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο που άφησε στην μέση ο πρώτος εργολάβος

Από το χθες...
Οι εργασίες στο "εύκολο τμήμα" του οδικού άξονα μέχρι την Βαρβαριάδα, επιθεωρήθηκαν εν μέσω της προεκλογικής περιόδου των ευρωεκλογών, τον Ιούνιο του 2009, από τον τότε περιφερειάρχη κ. Παντελή Σκλιά και τον τότε νομάρχη -βουλευτή Ευρυτανίας σήμερα- κ. Κώστα Κοντογεώργο.

Ένα μήνα μετά, τον Ιούλιο του 2009, ο εργολάβος με απόφαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κηρύχθηκε έκπτωτος, αφήνοντας τότε για περισσότερο από 5 μήνες τους εργαζόμενους, οι οποίοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, απλήρωτους, και το έργο στην μέση. Η συμβατική υποχρέωση του έργου ήταν να παραδοθεί στις... 16 Ιουλίου 2007.

Δυστυχώς, λόγω της οικονομικής κρίσης, που μόλις τότε ξεκινούσε, αλλά και των μεγάλων εργολαβικών "ανοιγμάτων" της αναδόχου εταιρείας "ΕΡΚΑΤ Α.Ε." που ανέλαβε την κατασκευή του τμήματος "ΚΡΕΝΤΗ - ΒΑΡΒΑΡΙΑΔΑ" στις 23 Νοεμβρίου 2005 με χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά κονδύλια και Εθνικούς πόρους, προϋπολογισμού 11,8 εκατ. ευρώ, το έργο δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί.

Στο εγκαταλελειμμένο έργο, δεν έλειψε και το... πλιάτσικο. Άγνωστοι κατάφεραν να λεηλατήσουν υλικά, να καταστρέψουν διάφορα κρίσιμα σημεία του έργου. Κάποιοι έκλεψαν ακόμη και τις... τάπες από το συρματόπλεγμα επένδυσης του πρανούς, κάτι που η ίδια η εταιρεία καλείται τώρα να αντικαταστήσει.

... στο σήμερα
Σήμερα, μετά από πολλές αναβολές και έλλειψη χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό, η Τεχνική Υπηρεσία της Στερεάς Ελλάδας εκδίδει νέα προκήρυξη για την συνέχιση, όπου απαιτείται, των εργασιών, σε όλο το μήκος των 7, περίπου, χιλιομέτρων, προϋπολογισμού περίπου 6,35 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Ο διαγωνισμός θα γίνει την Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012 στις 10 το πρωί, (ώρα λήξης επίδοσης προσφορών), στα Γραφεία της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, Θερμοπυλών 60 στη Λαμία. (Διαβάστε αναλυτικά την προκήρυξη στην σελίδα 28)

Οι νέες εργασίες
Οι κατασκευαστικές ελλείψεις του έργου είναι δεκάδες. Με την νέα εργολαβία η περιφέρεια ευελπιστεί να ολοκληρωθεί ο δρόμος και να δοθεί πολύ σύντομα στην κυκλοφορία. Δεδομένης βέβαια και της οικονομικής κρίσης στη χώρα το έργο μάλλον θα... αργήσει να ολοκληρωθεί.

Καταρχάς απαιτείται να ριχτεί η δεύτερη στρώση της ασφάλτου από άκρη σε άκρη. Μέχρι τώρα έχει στρωθεί το πρώτο στρώμα και αυτό όχι σε όλο το μήκος του δρόμου. Απαιτούνται νέα στηθαία μήκους 3 χιλιομέτρων, περίπου.

Επίσης θα απαιτηθούν νέα τεχνικά κοντά στην γέφυρα καθώς και να κατασκευαστούν στραγγιστικά έργα. Ακόμη στις όχθες του Αγραφιώτη απαιτούνται νέα "σαρζανέτι", ένα είδος πετρότειχου μέσα σε πλέγμα που εμποδίζει,  σε περίπτωση υπερχείλισης του ποταμού, τα νερά να “τρέξουν” τον δρόμο. {div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

Νέο δίχτυ προστασίας
Επίσης θα κατασκευαστεί ένα νέο "δίχτυ προστασίας" από τις κατολισθήσεις, η κατασκευή του οποίου κοστίζει αρκετά. Πρόκειται για ένα δίχτυ, νέου τύπου, παρόμοιο με αυτό που λειτουργεί στα Τέμπη.

Το συγκεκριμένο κατασκευάζεται τα τελευταία χρόνια σε όλα τα έργα. Αποτελείται από ένα τμήμα ατσάλινου διχτύου, το οποίο εξέχει από τα πρανή σε μεγάλο ύψος και λειτουργεί με ελατήρια. Σε περίπτωση πτώσης βράχων, αυτοί "συλλαμβάνονται" από το δίχτυ, τα ελατήρια αποσοβούν την δύναμη πτώσης και τελικά τα βράχια “παρακρατούνται” πριν πέσουν στο οδόστρωμα.

Η Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας, προγραμματίζοντας πριν χρόνια την δημιουργία ενός τέτοιου διχτύου προστασίας, όπου απαιτούνταν κατά μήκος του δρόμου για Προυσό, απευθύνθηκε σε ιταλική κατασκευαστική εταιρεία, η οποία  και επισκέφτηκε την περιοχή και κατασκεύασε ένα δείγμα από το νέο αυτό δίχτυ.

Οι απαιτήσεις του έργου
και τα 9 σημεία παρέμβασης
Καταρχάς, από την υπηρεσία επισημαίνεται ότι το έργο θα κατασκευαστεί με την υπάρχουσα οδό ευρισκομένη σε κυκλοφορία και ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίζει την ασφαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Ακόμη απαιτούνται να τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις που τίθενται από την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων.

Όσον αφορά τα έργα, η Υπηρεσία Τεχνικών Έργων της Στερεάς Ελλάδας, κατέγραψε αρκετά σημεία που απαιτούν δουλειά προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες, ενώ δεκάδες είναι και οι δουλειές που "έμειναν στην μέση" από την προηγούμενη εργολαβία.

Σύμφωνα με την νέα προκήρυξη προβλέπονται εργασίες σε 9 θέσεις τουλάχιστον. Περιληπτικά να αναφέρουμε ότι θα γίνει επανατοποθέτηση των κλεμμένων κεφαλών αγκυρίων (τάπες) στο συρματόπλεγμα επένδυσης του πρανούς.

Περίπου 1,6 χιλιόμετρα από την διασταύρωση, απαιτείται η αποκατάσταση τμήματος του οδοστρώματος σε μήκος περίπου 20 μέτρων που υπέστη καθίζηση. Πρέπει να αντιμετωπιστεί σαφώς και αυτό το φαινόμενο με την κατασκευή τοιχίων.

Σε 2 χλμ περίπου από την διασταύρωση απαιτούνται έργα για την άρση των κατολισθήσεων. Θα κατασκευαστεί τοιχίο αντιστήριξης ύψους 2,5 μ. σε μήκος 20 μ. Επίσης θα κατασκευασθούν δύο κιβωτοειδής οχετοί 2x2, μήκους 30 μ. έκαστος και στη συνέχεια θα γίνει ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση σε μήκος 200 μ. περίπου.

Δεξιά, κατά μήκος του δρόμου, περίπου στο 3ο χιλιόμετρο θα κατασκευασθεί στραγγιστήρι μήκους 70 περίπου μέτρων και σωληνωτός αγωγός Φ100 μήκους 15 μ, όπως επίσης θα απαιτηθεί αποξήλωση και επανακατασκευή κράσπεδου-ρείθρου και επικάλυψη με ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση σε μήκος 100 μ. περίπου.

Μεγάλη παρέμβαση απαιτείται στο 3,5 χιλιόμετρο. Θα γίνει κατασκευή ρείθρου - κράσπεδου σε μήκος 50 μ. με απορροή όμβριων (ξεπλύστρα) και κατασκευή 4οροφου τοίχου από συρματοκιβώτια (σαρζανέτι) και στη συνέχεια αποκατάσταση μεταβατικού επιχώματος γέφυρας.

Επίσης στο 6,4 χλμ απαιτείται η κατασκευή τοίχου από σαρζανέτι, 2οροφο ή ακόμη και 3οροφο, σε μήκος 40 μ. και κατασκευή τοίχου ύψους 5 μ. και πλάκας επικάλυψης για την διαπλάτυνση της οδού σε μήκος 20 μ. περίπου. Στο ίδιο σημείο απαιτείται η κατασκευή σωληνωτού αγωγού Φ100 μήκους 15 μ.

Στο 7,2 χλμ. απαιτείται κατασκευή τοίχου από σαρζανέτι, 2οροφο ή και 3οροφο, μήκους 60 μ. και στη συνέχεια κατασκευή δύο τοίχων αντιστήριξης ύψους 5 μ. και μήκους 20 μ. έκαστο και πλάκα επικάλυψης της οδού σε μήκος 50 μ.

Τέλος, σχεδόν στο τέλος του δρόμου, στο 7,5 χλμ. απαιτείται η αποκατάσταση αγκυρωμένου συρματοπλέγματος επένδυσης πρανούς (σήτα)  τύπου geomat σε μήκος 40 μ. περίπου.

Εκτός των παραπάνω εργασιών με την παρούσα εργολαβία προβλέπονται να γίνουν οι υπόλοιπες εργασίες σήμανσης και ασφάλισης όπως και οι εργασίες πρασίνου. Προβλέπεται να φυτευτούν περίπου 200 δέντρα κατά μήκος όλου του δρόμου.