Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020

ev media-logo

Μάθετε για τη Yoga και το Pilates. Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη (απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών)

Οι μέθοδοι yoga και Pilates τα τελευταία χρόνια έχουν μπει δυναμικά στο χώρο της γυμναστικής και κερδίζουν όλο και περισσότερους οπαδούς. Αποτελούν δύο μεθόδους εκγύμνασης που εστιάζουν και στο σώμα και στο πνεύμα. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους ασκούμενους να έρθουν πιο κοντά με τον εσωτερικό τους κόσμο.

yoga-pilates-karagianni

Τα οφέλη της Yoga

Η Yoga είναι ένα είδος εκγύμνασης που από πολλούς έχει παρεξηγηθεί.Yoga δεν σημαίνει ούτε μουγγρίζω σαν αγελάδα, ούτε δένομαι φιόγκος και ύστερα δεν μπορώ να λυθώ. Η λέξη Yoga σημαίνει ενώνω, συνενώνω και πρόκειται για τη συνένωση του σώματος και του πνεύματος.

Η Yoga αποτελεί ένα από τα βασικά συστήματα φιλοσοφίας της Ινδίας από αρχαιοτάτων χρόνων. Η βασική της θεωρία είναι ότι το σώμα αποτελεί το ναό της ψυχής. Για κάποιους ίσως είναι φιλοσοφία, για κάποιους ίσως είναι θρησκεία αλλά για τη γυμναστική είναι ένα είδος άσκησης που συνδυάζει άριστα την ενδυνάμωση του σώματος και την καλλιέργεια του πνεύματος.

Ίσως έχετε ακούσει σε κάποια συζήτηση ή έχετε πει σε μορφή αστείου ότι «θα κάνω Yoga για να χαλαρώσω».

Πρόκειται για μεγάλη αλήθεια καθώς αυτό το είδος άσκησης συμβάλει σημαντικά στη μείωση του άγχους και των συμπτωμάτων κατάθλιψης, βελτιώνει τη διάθεση, βοηθά στη διαχείριση του θυμού και προσφέρει αισθήματα χαράς και ευεξίας μέσω ασκήσεων που προάγουν τη ρύθμιση της σωστής αναπνοής. {div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

Εκτός από τα ψυχολογικά οφέλη η Yoga μπορεί να μειώσει ή να απαλλάξει από διάφορους σωματικούς πόνους όπως στην μέση, στον αυχένα και τους καρπούς. Επίσης μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη στάση του σώματος μας κάτι που θα αποσυμπιέσει τα νεύρα που καταλήγουν στην σπονδυλική στήλη.

Το πιο γνωστό ευεργετικό στοιχείο της Yoga είναι η απόκτηση ευλυγισίας και η βελτίωση του εύρους κινήσεων των αρθρώσεων που μας βοηθά στη μυϊκή χαλάρωση αλλά και στην αποφυγή τραυματισμών.

Τα οφέλη του Pilates

Η μέθοδος Pilates πήρε το όνομα της από τον Γιόζεφ Πιλάτες ο οποίος εμπνεύστηκε τις ασκήσεις αυτές, ύστερα από εκτενή έρευνα σε διάφορα είδη γυμναστικής. Το ενδιαφέρον αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην κατάσταση της υγείας του καθώς έπασχε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματισμούς. Έχοντας πολλές επιρροές, συνδύασε την φιλοσοφία της Yoga με ασκήσεις της ενόργανης γυμναστικής και άλλων αθλημάτων δημιουργώντας ένα καινούριο σύστημα.

Το Pilates εστιάζει κυρίως στην εκγύμναση της κοιλιακής χώρας, της λεκάνης και της οσφυϊκής μοίρας δηλαδή στο κέντρο του σώματος. Αν δεν έχουμε δυνατούς κοιλιακούς και ραχιαίους, οι μύες αυτοί δεν μπορούν να στηρίξουν ικανοποιητικά την σπονδυλική στήλη με αποτέλεσμα να προκαλούνται πόνοι στη μέση.

Επομένως είναι ιδανική μορφή άσκησης για όσους πάσχουν από πόνους στη μέση. Με τη μέθοδο Pilates μπορούμε να δυναμώσουμε όλο μας το σώμα (κυρίως το κέντρο) χωρίς να επιβαρύνονται οι αρθρώσεις μας καθώς οι ασκούμενοι είναι είτε ξαπλωμένοι, είτε καθιστοί, είτε γονατιστοί.

Οι ασκήσεις είναι έντονες αλλά όχι εξαντλητικές και παρέχουν ποικιλία στην άσκηση με αποτέλεσμα να μην γίνονται μονότονες. Στην μέθοδο Pilates χρησιμοποιούνται ασκήσεις με το βάρος του σώματος καθώς και όργανα όπως είναι τα λάστιχα, τα βαράκια, το δαχτυλίδι και η μπάλα γυμναστικής.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα και για τις δύο μεθόδους είναι ότι μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα στα επίπεδα φυσικής κατάστασης ή στον βαθμό τραυματισμού των ασκουμένων.

Επίσης δυναμώνουν το σώμα χωρίς να το εξαντλούν, προσφέρουν ποικιλία και βελτιώνουν σημαντικά την ψυχική υγεία.

Η Yoga και το Pilates δεν απευθύνονται μόνο σε γυναίκες αλλά και σε άντρες οι οποίοι μπορούν να ακολουθήσουν προγράμματα μεγαλύτερης έντασης.

Η άποψη μου είναι ότι ο συνδυασμός αυτών των μεθόδων με αερόβια άσκηση, μπορούν να επιφέρουν θεαματικά αποτελέσματα στην σωματική και ψυχική μας υγεία.


 

Πηγές: Jean Hall, (2003). Yoga a practical, step-by- step guide to yoga postures.

Alycea Ungaro, (2002). Pilates: body in motion.

www.athensyoga.gr, www.healthyliving.gr

Κατερίνα Καραγιάννη

Aπόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α Αθηνών

με ειδικότητα κολύμβησης