Σάββατο, 15 Αυγούστου 2020

ev media-logomenoume-asfaleis

Περπάτημα. Απλό αλλά θαυματουργό! Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη, απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών

Μόνο 20 λεπτά την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα! Ο λόγος για το περπάτημα που αποτελεί τον πιο εύκολο και ανέξοδο τρόπο άσκησης. Η φύση του ανθρώπου είναι να περπατάει και όχι να κάθεται με τις ώρες.

perpatima

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι παππούδες μας ζουν για περισσότερο από 80 χρόνια; Ίσως είναι καλό το «σκαρί» τους αλλά σημαντικό ρόλο έπαιξε και το πολύωρο καθημερινό περπάτημα.

Βεβαία οι συνθήκες τότε ήταν πολύ διαφορετικές σε σύγκριση με τη σημερινή εποχή η οποία μας αιχμαλωτίζει στην καθιστική ζωή.

Σε τι ωφελεί το περπάτημα;

Για ακόμα μια φορά θα επαναλάβω αυτά που έχω αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα. Ίσως γίνομαι κουραστική, αλλά θέλω να τονίσω πόσο σημαντική είναι η κίνηση στη ζωή μας. Το περπάτημα προλαμβάνει και αντιμετωπίζει σε μεγάλο βαθμό καρδιαγγειακά προβλήματα και εγκεφαλικά επεισόδια.

Ρυθμίζει την πίεση βελτιώνει την καλή χοληστερίνη, μειώνει την κακή χοληστερίνη και σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επίσης δυναμώνει το αναπνευστικό και ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνει τις πιθανότητες κάποιων ειδών καρκίνου, δυναμώνει τα οστά, προλαμβάνει την παχυσαρκία και τον διαβήτη, διατηρεί το βάρος σε φυσιολογικά επίπεδα, μειώνει το στρες και καταπολεμά τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Γενικές οδηγίες

• Πρέπει να περπατάμε για τουλάχιστον 20 λεπτά την ημέρα ή αν δεν έχουμε πολύ χρόνο κάθε δύο μέρες.

• Να μην περπατάμε συνέχεια με τον ίδιο ρυθμό, αλλά να προσπαθούμε να έχουμε εναλλαγές στην ένταση μας. Για παράδειγμα να περπατάμε για δύο λεπτά γρήγορα και για ένα λεπτό πιο αργά.

• Πρέπει να φοράμε τα κλασικά αθλητικά παπούτσια και όχι φλατ για να αποφύγουμε τραυματισμούς στην ποδοκνημική άρθρωση. Επίσης πρέπει να φοράμε αθλητικά ρούχα και κατά προτίμηση ανοιχτόχρωμα.

• Να διαμορφώνουμε διαφορετικές διαδρομές. Αν περπατάμε συνέχεια σε ευθείες, ο οργανισμός μας θα προσαρμοστεί εύκολα και δεν θα έχουμε περαιτέρω οφέλη. Φτιάξτε μια εύκολη διαδρομή την μια μέρα μόνο με ευθείες και μια δυσκολότερη διαδρομή την επόμενη μέρα που θα περιέχει ευθείες, ανηφόρες και κατηφόρες.

• Μην περπατάτε συνέχεια σε σκληρό έδαφος. Αν υπάρχει δυνατότητα περπατήστε και σε χώμα ή γρασίδι ή στο ταρτάν στο γήπεδο.

• Να διατηρείστε ενυδατωμένοι. Ένα μπουκαλάκι νερό είναι απαραίτητο να υπάρχει.

• Παρακινήστε φίλους ή συγγενείς να έρθουν μαζί σας. Μια καλή παρέα κάνει τη διαφορά.

Δεν χρειάζονται υπερσύγχρονα όργανα ούτε πολλές ώρες για να γυμναστούμε. Πολλές φορές τα απλά πράγματα επιφέρουν περισσότερα οφέλη.

Προσπαθήστε να κλέψετε λίγο χρόνο από την καθημερινότητα σας και αφιερώστε τον στην υγεία σας. Φορέστε τα αθλητικά σας και ξεκινήστε τώρα.

ΤΟ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΑΛΛΑ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟ!


 

Κατερίνα Καραγιάννη

Απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α Αθηνών

με ειδικότητα κολύμβησης