Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019

ev media-logo

«Επόμενος σταθμός, θάλασσα». Η Κατερίνα Καραγιάννη δίνει συμβουλές για τις καλοκαιρινές μας διακοπές

Μιας και το καλοκαίρι έχει κάνει αισθητή την παρουσία του και οι περισσότεροι σχεδιάζουν μικρές αποδράσεις, είναι η κατάλληλη στιγμή να ενημερωθούμε για το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν πρόκειται να πάμε στη θάλασσα.

thalassa-paralia

Σκοπός αυτού του άρθρου δεν είναι να σπείρει τον πανικό, αλλά να μας δώσει οδηγίες για να μειώσουμε στο ελάχιστο καταστάσεις που μπορεί να μας χαλάσουν τις διακοπές μας.

Ευεργετικές ιδιότητες της θάλασσας

Το θαλασσινό νερό είναι αποδεδειγμένα ευεργετικό για την υγεία μας. Οι ιδιότητες του βοηθούν άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδες και μυοσκελετικά προβλήματα, καθώς η άνωση του νερού επιτρέπει την εκγύμναση όλου του σώματος χωρίς να επιβαρύνονται οι αρθρώσεις.

Επίσης το θαλασσινό νερό ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνει τις κρίσεις άσθματος και τα συμπτώματα αλλεργικής ρινίτιδας και βοηθά στην αποσυμφόρηση της μύτης σε άτομα με χρόνια ιγμορίτιδα σε μεγάλο ποσοστό. Κάτι ξέρουν οι πιο μεγάλοι που ισχυρίζονται ότι όσα περισσότερα μπάνια κάνουμε το χρόνο, τόσο λιγότερα κρυολογήματα θα έχουμε το χειμώνα.

Το άκουσμα των κυμάτων μπορεί να ηρεμήσει το νευρικό σύστημα και να μας αναζωογονήσει. Επίσης βοηθά στην μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και μελαγχολίας.

Η έκθεση στον ήλιο (όχι πάνω απο15 λεπτά) τροφοδοτεί τα οστά μας με βιταμίνη D η οποία είναι γνωστό ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη και διατήρησή τους. {div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

Τέλος η θάλασσα αποτελεί μια αστείρευτη πηγή δραστηριοτήτων που βελτιώνουν τη φυσική μας κατάσταση και διάθεση όπως για παράδειγμα το κολύμπι, οι ρακέτες, το βόλεϊ.

Το καλοκαίρι σημαίνει ήλιος, καλή παρέα, μπάνιο, παιχνίδι, ξεγνοιασιά, παγωτά. Είναι η καλύτερη εποχή να ξεκουραστούμε και να οργανώσουμε τον χρόνο μας για τη νέα σεζόν. Ωστόσο η θάλασσα εγκυμονεί πολλούς κινδύνους που εάν τηρήσουμε κάποιους κανόνες μειώνονται στο ελάχιστο.

Γενικές οδηγίες

• Μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας. Είναι αδύνατο μετά από πολύμηνη ακινησία ξαφνικά να γίνουμε «fit» σε μια μέρα. Ο χρόνος που κολυμπάμε πρέπει να είναι σταδιακά αυξανόμενος.

• Μην μπαίνετε στη θάλασσα εάν είστε υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών (φαρμακευτικών και μη) που πιθανόν να επιφέρουν υπνηλία ή κακή αντίληψη.

• Μην μπαίνετε στη θάλασσα με γεμάτο στομάχι. Αν κολυμπήσουμε με γεμάτο στομάχι, η καρδιά προσπαθεί να στείλει αίμα και στο στομάχι και στους μυς με αποτέλεσμα να καταπονείται έντονα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει από μια απλή αναγούλα μέχρι και σε ανακοπή. Μπείτε στη θάλασσα 2-3 ώρες μετά το τελευταίο σας γεύμα.

• Πάντα να κολυμπάτε με παρέα ή αν θέλετε μόνος σας να ενημερώνετε κάποιο κοντινό σας πρόσωπο.

• Μην χάνετε τα παιδιά από τα μάτια σας.

• Αποφύγετε τις βουτιές σε σημεία που δεν γνωρίζετε την μορφολογία του βυθού.

• Σε περίπτωση που πάθετε κράμπα μην πανικοβληθείτε. Γυρίστε σε ύπτια θέση και προσπαθήστε να διατείνετε το μυ που έπαθε κράμπα και με ήπιες κινήσεις κολυμπήστε προς την ακτή.

• Αν παρασυρθείτε από κάποιο ρεύμα, προσπαθήστε να κολυμπήσετε διαγώνια σε αυτό και με κατεύθυνση προς την ακτή.

• Αν κάποιος λουόμενος κινδυνεύει και εσείς δεν ξέρετε κολύμπι ή δεν έχετε γνώσεις ναυαγοσωστικής, καλέστε σε βοήθεια και προσπαθήστε να πετάξετε κάποιο αντικείμενο που επιπλέει. Σε καμία περίπτωση μην θέσετε τη ζωή σας σε κίνδυνο. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου χάθηκαν οικογένειες στην προσπάθεια να σώσουν έναν.

• Στις οργανωμένες παραλίες να σέβεστε τις οδηγίες του ναυαγοσώστη και τις σημαδούρες που καθορίζουν τα επιτρεπόμενα όρια κολύμβησης. Επίσης μπορείτε να ρωτήσετε τον ναυαγοσώστη για την επικινδυνότητα της παραλίας π.χ βράχια, βάθος νερού κλπ.

• Να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο τις ώρες μεταξύ 11-5 όπου οι υπεριώδεις ακτινοβολίες είναι πολύ επικίνδυνες. Ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα, ηλίαση, ρυτίδες, προβλήματα στα μάτια ακόμα και καρκίνο του δέρματος.

• Να φοράτε πάντα αντηλιακό, γυαλιά, καπέλο, ανοιχτόχρωμα ρούχα και να ενυδατώνεστε τακτικά.

• Μην μένετε με βρεγμένο μαγιό για πολλές ώρες. Υπάρχει κίνδυνος μυκητιάσεων.

• Να σέβεστε το φυσικό περιβάλλον και να το διατηρείτε καθαρό.

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να φορτώσουμε τις μπαταρίες μας για το χειμώνα. Απολαύστε όσο μπορείτε τη θάλασσα, δείτε καινούριες εικόνες, ζήστε αξέχαστες στιγμές με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, ξεχάστε για λίγο την καθημερινότητα. Να είστε προσεκτικοί και να περάσετε τέλεια!!

Μια βουτιά και για μένα παρακαλώ!!! Ευχαριστώ!!!

Πηγή: www.pashna.gr,

www.iator.gr/

Κατερίνα Καραγιάννη, απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α Αθηνών με ειδικότητα κολύμβησης